"Datorövervakad" fölning?

Mella

Trådstartare
Skulle någon - gärna pedagogisk ;) - person kunna förklara för mig vad som behövs för att kunna se fölningen hemma. Jag förstår att det måste vara någon sorts kamera som sätts upp i boxen. Vad behövs för att jag ska kunna se det i datorn? Hur kopplar jag in det?

Har alltid haft stona hemma men kommer nu ev att ha ett sto någon km bort. Går det att fixa "datorvägen" eller blir det till att åka?

Sv: "Datorövervakad" fölning?

kameran in på lämpligtvis. skall du se live eller skall du spela in?

det finns enkla servermjukvaror som publicerar bilder med valfritt intervall på en webbplats..

fast frågan är vart du skall ha en server ståendes, med internetuppkoppling i ett stall?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 916
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 559
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 480
Senast: Edla
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 089
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka