Davis boots

Opra

Trådstartare
Hur är dom i kvalitén (tänker främst på kardborren eftersom det är den som ger sig först i de flesta fall)?
Normala i storlek?
Prisvärda?

Säljs Davisboots i Sverige? Hittar bara massa återförsäljare utomlands nämligen...
PM:a gärna var i så fall :)
 
Sv: Davis boots

Just nu vet jag inte om nån har dom i Sverige. Ponnyprakt hade men dom har ju lagt ner.

Jag har två par. Ett par som jag köpte 2002 och ett par som jag köpte 2012. Det går fortfarande att använda dom som är köpta 2002 men det har gått hårt åt dom så gummit har spruckit lite men en brodd fastnade i ena kardborren så den lossnade lite men som sagt det går att använda dom än.

så ja jag skulle nog säga att dom är prisvärda ;)

Jag har M på mina och tycker att dom sitter bra på min häst som brukar ha M i boots =)
 
Sv: Davis boots

Jag har sålt mina nu, men hade ett par i många år och som utsattes för rejäla påfrestningar - inte en skråma. Bland de hållbaraste gummiboots jag provat. Hade S till häst som normalt hade S i boots.

Sett dem i några internetbutiker men minns nu tyvärr inte var.
 
Sv: Davis boots

Jag stötte för första gången på ett par Davis benskydd och boots 2006 och förstod vilken kvalité dessa måste ha haft då det var ett fullblod som burit dem i princip varje dag i tre år och det var ändå bara små repor och kardborren var väldigt bra. Jag hade tänkt beställa från PonnyPrakt nu när jag har egen häst men dem har ju lagt ner. Fick dock tag i ett par no-turn boots i en liten "gott och blandat" hästbutik :up:. Önskar verkligen att jag kunde få tag på fler i Sverige för även om det fins massor på ebay så är ju frakten inte så rolig från USA
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 135
Senast: JennyLz
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 760
Senast: Jeps
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
925
Senast: Trasten
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp