Dax att börja cykla till stallet!

jemeni

Trådstartare
Nu börjar våren närma sig och jag tänkte spara på bensinpengaran genom att börja cykla till stallet.
Men vad tror ni hur åker hunden på bästa sett??? (nä hon kan inte springa 6km enkelväg pga benbrott i december)
På cykel eller i ryggsäck??
vska.jpg

Voven är en långbent JRT på ca 7kg
Focus1-1.jpg

Sv: Dax att börja cykla till stallet!

Jag har lite samma läge, drygt 6 kg hund som inte lär springa så långt jämte cykel.
Att bara bära honom i armarna har iaf sagt mig att ryggsäck går fetbort, mina axlar skulle DÖ :p
På cykeln känns för vingligt, men så är jag himla vinglig på cykel redan utan att ha den topplastad med 6 kg hund :crazy: så det känns inte säkert för varken vovve eller mig.

Så, slutsatsen har blivit att vi ska köpa cykelkärra :idea: hittade en till bra pris som jag hoppas är vettig i hållbarhet också...
http://www.cykelvagnar.se/

Cykelkärra går bort! Den får inte plats i förrådet och står den ute kommer den bara bli stulen.

Aha.. den jag såg går enkelt att fälla ihop till ganska liten, jag har nog tänkt ha den i förrådet iaf :idea:
Föreställer mig att den måste gå att låsa fast också...

min åker i korgen o älskar det :)
Han blir jätteglad när man frågar om vi ska åka cykel, springer ner o sätter sig vid cykeln o väntar på att jag ska lyfta upp honom :)
Sen sitter han lugnt tillbakalutad o njuter.

091124002.jpg

Finns även cykelkorgar med galler ovanpå om man ska transportera hund och är orolig för att de ska hoppa ut. Min mamma använde det och tyckte det var bra.

kl

La in den här i en annan tråd om cykelkorgar,
Bild118.jpg

En "korg" jag byggt själv, använde den när tjejen var liten. Jag har en pakethållare fram, vilket gör att jag kan ha buren så:)
Kostade inte ett öre att bygga!

Det gör min diva också :D. Hon vill mycket hellre åka i korgen än att springa och busa på sidan om. Tror att dom tycker att det är lite häftigt att åka fort högt upp utan att dom själva behöver göra något.

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats... 2 3
Svar
56
· Visningar
9 377
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 498
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 097
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 713
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka