Dax att byta jobb..?

polly p

Trådstartare
Skriver inte här så ofta men, äh, tänkte att man kanske kan få lite input/pepp:)..
Är 40 å lite till,jobbar som uska i hemvåden/äldreomsorgen, har tonåringar, gård, man, hästar, tränar och tävlar det vi får utrymme för..Har egentligen aldrig gjort något annat yrkesmässigt.
Tillhör den kanske mest gnälliga och även mest utskällda yrkeskategorin som finns;).
Men jag tycker ofta mitt jobb är väldigt roligt, älskar mötet med brukare, variationen, friheten vi har till viss del mm.
Är dock trött på allt fler tunga och helgpass med delade turer och så vidare. Trött på jädra schema system, trött på att aldrig hinna, trött på gnäll högt å lågt, trött på en del kollegor:crazy:.
Sen har vi Hitler till chef som inte kan stava till personalpolitik..
Henne ringde jag och skällde ut idag, troligtvis för att jag var låg och jädrigt pissenödig..Skogen var inte lockande att lätta på trycket i..

Jag jobbar gärna inom vården men önskar hitta en annan form.
Vidareutbildning vet jag inte om jag känner för såvida det inte är distanskurs. Vill ju prioritera hästarna och min egen ridning samt även barnens.

Jag vet att det finns massa alternativ men tänker att det måste finnas fler som stått i samma frågeställning och hittat något som känns bättre?
 
Skriver inte här så ofta men, äh, tänkte att man kanske kan få lite input/pepp:)..
Är 40 å lite till,jobbar som uska i hemvåden/äldreomsorgen, har tonåringar, gård, man, hästar, tränar och tävlar det vi får utrymme för..Har egentligen aldrig gjort något annat yrkesmässigt.
Tillhör den kanske mest gnälliga och även mest utskällda yrkeskategorin som finns;).
Men jag tycker ofta mitt jobb är väldigt roligt, älskar mötet med brukare, variationen, friheten vi har till viss del mm.
Är dock trött på allt fler tunga och helgpass med delade turer och så vidare. Trött på jädra schema system, trött på att aldrig hinna, trött på gnäll högt å lågt, trött på en del kollegor:crazy:.