Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är npg bara bra att få den synen på det hela också!Självklart kan du ventilera och få kommentarer här. Jag har inte gått på DBT men jag jobbar med folk som inte mår bra och har en del olika nyttoprylar i min verktygslåda.
Gulle, gulle dig!Jag har ingen erfarenhet av DBT men jag blir så glad över att du har fått en hjälp som känns som att den faktiskt kan hjälpa dig
Härifrån kommer massor av pepp och vill du har mer så säg bara till!
Jag håller på dig![]()
Kram!
Gulle, gulle dig!
Ja, jag ska bara försöka pussla ihop detta, och hoppas att eventuella stora operationer väntar tills behandlingen är slut![]()
kl 08.30 är det dags för nästa möte.
Och jag orkar verkligen inte, är fullständigt slut.
Men jag ska dit!
För att jag har skött mig,
Ja hoppas kan man ju
kl 08.30 är det dags för nästa möte.
Och jag orkar verkligen inte, är fullständigt slut.
Men jag ska dit!
För att jag har skött mig, jag har fyllt i veckokortet, jag har försökt mig på en kedjeanalys, jag har inte gjort något destruktivt - och det enda jag egentligen misskött är maten, fast den har jag inte direkt misskött heller, bara ätit mindre bra pga möten och konferensresa...
Nu har jag förvisso ångest så det pyser ur öronen på mig, så det blir ännu en natt med alldeles för lite sömn (4 timmar ons-tors, 6 timmar i natt och nu blir det väl inte mycket mer tills imoegon) och ännu en dag med full rulle, möte, mat, möte/utbildning...
Hååll igång.
Som tur är så kommer jag ha ena hunden här lör-sön så då kan jag koppla av i lugn och ro och ändå ha lilla vovvan som sällskap och tröst om/när det brakar.
(och så har jag snart läst halvvägs i buke-romanen "du och jag och vi" sjukt bra! LÄS DEN!)
Jättehärligt att läsa att det har börjat bra. Även när du inte har skött dig är det viktigt att du går dit. Hur ska du annars bli bättre? Hoppas dagens möte blir riktigt bra. Att du känner att du är på rätt väg.
(Och ja, boken är en sträckläsare, jag är glad att den inte är lika tung som inbundna böcker gärna blir annars...)
Hur kändes det, att veta att den där förbenade kameran står och filmar?
Är det stressande?
Vänjer man sig?
En liten uppdatering (ja, jag är helt säker på att ni vill ha en sådan!):
Jaa!Ja, det vill viVad skönt att höra att det går bra för dig och att du får den hjälp du behöver.
Jag tror på "mer kedjeanalyser åt folket!"Toppen! Jag visste inte vad kedjeanalys var för något men läste på nätet och det är nog något vi skulle kunna ha nytta av lite till mans, att tänka efter varför man egentligen gör olika saker och om resultatet blir det man vill.
Det låter bra att det går framåt och det gör mig så glad!
Man fixar inte alltid göra alla läxor samtidigt utan bland får någon släpa efter så man får in en vana av de andra och sedan knan man plocka in tex detta med maten. Tvingar du dig att orka allt blir det lätt pannkaka.
Jag har ett ordspråk och det är för att kunna lyckas måste man ibland misslyckas först. Det är så vi lär oss.
Jag har ett annat. Speciella människor är de som ser till att det blir färg i regnbågen och gör den vacker. Du är en sådan människa.
Min dotter har äntligen fått kallelse för DBT så jag hoppas att det kan hjälpa henne. Hon är ju bara 15 år gammal (fast ibland mentalt som en 18-20 åring) och har hela livet framför sig.
Just nu är dock nog sorgen över att ingen tycks vilja umgås med henne. Hon har inga vänner som är värst. Det är ju jättestort när man är 15 år gammal men det är svårt med vänner när man är 15 år men ofta har ett beteende som en 18-20 åring som dessutom är känslig och lite allmänt aspig.
Aspig som hon är fastnar hon ju i saker så som att bara se dåliga saker och missa bra saker.
Jo, vi skall till HAB för att diskutera bolltäcke/kedjetäcke till Snuttis och hoppas det får henne sova bättre.