De måste ha beställt både champagne och rysk kaviar

Mats Olsson har skrivit sportkrönikor i Expressen länge och det har aldrig gått riktigt att förstå vad han menar för som vi noterat lämnar språket lite övrigt att önska. Jag skulle tro att Expressen helt enkelt bortser från den kritiken eftersom de är vana vid den ...
Trots detta verkar det vara rätt många som gillar honom och min fördomsprofil säger att det är människor som ändå inte tycker att ridning är någon sport. Jag antar att han känner sin publik. Jag anser nog att han plockar osedvanligt många billiga poänger hos de som redan gillar honom med den här krönikan.

Hans åsikter om Malin Baryards ålder måste ju ha varit bara för att provocera. Han kan ju inte vara helt dum i huvudet, han vet nog vad han ska skriva för att få spridning.

Jag tror jag väljer att sucka och gå vidare i det här fallet, men jag hoppas nog att han får en dos av det som i Jerring-prisets eftersvall kommit att kallas "ryttarmaffian", "hästmaffian" och liknande, för jag tror att världen behöver den diskussionen och att gubbarna i tidningarna måste lära sig förhålla sig till att ridning är en stor sport.
 
Vad för positiva reaktioner kan den texten ha fått? O_o
Ja det förtäljde inte svaret, kändes nästan som det var ett standardsvar ;) från Expressens redaktion. Jag var inte direkt något stor fan av Expressen innan denna krönika efter detta kommer jag definitivt undvika deras sida.
Hade den inte dykt upp här på Buke hade jag nog aldrig läst den
 
Jag tror jag väljer att sucka och gå vidare i det här fallet, men jag hoppas nog att han får en dos av det som i Jerring-prisets eftersvall kommit att kallas "ryttarmaffian", "hästmaffian" och liknande, för jag tror att världen behöver den diskussionen och att gubbarna i tidningarna måste lära sig förhålla sig till att ridning är en stor sport.
Själv skulle jag vara ganska nöjd om femöringen någon gång kunde ramla ner att kvinnor=människor :rage: Och gärna också att medelålders vita män inte är allts måttstock och högsta beslutsinstans

Fast vad säger jag..thithi...det är ju bara sent 2018... inte kan vi väl kräva att samhället ska skynda så fort

(Expressen vet väl mycket väl hur stor andel av deras läsekrets och deras annonsörers kunder som är misogyna äckel. Så länge de lönar sig för dem kommer de att stryka dem medhårs :meh:)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp