De måste ha beställt både champagne och rysk kaviar

Läste också och likt er andra förstod jag ingenting!
Om han har gått Journalisthögskolan undrar jag hur tusan de satte antagningen på den tiden...:down:O_o
 
plus att någonstans var det konstigt att Malin fortfarande tävlar 43 år gammal men övriga ryttares ålder var inte konstigt?
Det mest intressanta är väl att han tar upp just hennes ålder inte Peder som om jag räknar rätt är 46 år fast iofs fortsätter väl en man att ha värde även upp i åldrarna medan kvinnan blir en oberörbar hagga när hon inte är purung längre :crazy:.
Ja jag vet att jag låter bitter men jämnstäldheten går enligt mig tillbaka i samhället och det blir mer och mer okej att hata kvinnor.
 
jag mejlade redaktionen@expressen.se via dem mejlfunktion som finns högst upp i krönikan då får man med länken till själva krönikan
Jämfört med artikeln från samma tidning som berättade om hur hästarna flög så uppskattade han kostnaden till en kvarts miljon mer så faktafel finns det ju uppenbarligen också och inte bara fördomar :angel:

Bedrövligt osammanhängande var den i alla fall. Känns som ett fylle-SMS i långformat.
 
Jag fick svar faktiskt
Hej
Tack för ditt mejl. Vi har fått en del reaktioner på Mats Olssons krönika, både positiva och negativa.
Då detta är en krönika, är det skribentens personliga åsikter och tankar i texten.
När det gäller ryttar-VM och ridsport har vi den senaste tiden ökat vår bevakning, bland annat genom "Expressen Ridsport" på Facebook. Följ oss gärna där.


Så det verkar helt ok att man får skriva som han gjorde då :meh: O_o
 
Jag fick svar faktiskt
Hej
Tack för ditt mejl. Vi har fått en del reaktioner på Mats Olssons krönika, både positiva och negativa.
Då detta är en krönika, är det skribentens personliga åsikter och tankar i texten.
När det gäller ryttar-VM och ridsport har vi den senaste tiden ökat vår bevakning, bland annat genom "Expressen Ridsport" på Facebook. Följ oss gärna där.


Så det verkar helt ok att man får skriva som han gjorde då :meh:O_o

Att skriva som man vill är ju yttrandefrihet. Förutom att han förlöjligar så reagerar jag mycketpå svamlet och att man i det stora hela faktiskt inte förstår texten.
 
Att skriva som man vill är ju yttrandefrihet. Förutom att han förlöjligar så reagerar jag mycketpå svamlet och att man i det stora hela faktiskt inte förstår texten.
Precis, även om tidningen inte lägger sig i innehållet i krönikor så länge det inte är direkt olagligt/olämpligt att publicera så känns det som de åtminstone borde bry sig om att innehållet är hyfsat välskrivet rent språkligt.
 
Är det inte diskriminerande att kalla en kvinnlig ryttare för gammal när de manliga lagkamraterna är äldre?
Det kanske det inte är? Fast jag tycker det är olämpligt
Men det har jag framfört till Expressen och så får jag ju helt enkelt läsa andra tidningar än den ;)
 
Är det inte diskriminerande att kalla en kvinnlig ryttare för gammal när de manliga lagkamraterna är äldre?
Det kanske det inte är? Fast jag tycker det är olämpligt
Men det har jag framfört till Expressen och så får jag ju helt enkelt läsa andra tidningar än den ;)

Olämpligt och diskriminerande tillhör ju yttrandefriheten. Hur illa man än tycker om det.
 
Olämpligt för liknande tidningar att publicera antar jag är sådant som ansvarig utgivare kan bli dömd eller ställd till svars för. Tror inte deras standard är högre än det :grin:
 
Jag fick svar faktiskt
Hej
Tack för ditt mejl. Vi har fått en del reaktioner på Mats Olssons krönika, både positiva och negativa.
Då detta är en krönika, är det skribentens personliga åsikter och tankar i texten.
När det gäller ryttar-VM och ridsport har vi den senaste tiden ökat vår bevakning, bland annat genom "Expressen Ridsport" på Facebook. Följ oss gärna där.


Så det verkar helt ok att man får skriva som han gjorde då :meh:O_o
Vad för positiva reaktioner kan den texten ha fått? O_o
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp