De ultimata ridkläderna..

C

coscos

Jag skall jag gå i en sömnadskurs. Det kommer vara välldigt fritt så jag får sy vad jag vill.

Därför tänkte jag sy lite ridgrejer som jag behöver. Eftersom man offtast inte hittar exakt vad man vill ha utan jackan är för kort i armarna alt snygg men finns bara i fula färger osv.

Så det första jag skall göra är en väst som är lång (alltså inte slutar vid midjan som alla andra gör på mig). Fodrad fleace med yttertyg som är vindtätt och regntätt. :D i en mörk färg med stora fickor (så man faktiskt får plats med något i). Innerficka och ganska hög krage.

Har ni några fler tipps eller egna ideèr till den ultimata ridvästen/byxorna/tröjan osv... :idea:
 
Sv: De ultimata ridkläderna..

Om man rider med säkerhetsväst skulle det vara utmärkt med en tröja som har varmare ärmar o så än det som blir under/över säkerhetsvästen! :D
 
Sv: De ultimata ridkläderna..

du får köpa en jacka med avtagbara ärmar och sätta på ärmarna på den vanliga tröjan med säkerhetsnålar. Alternativt klippa sönder en gammal jacka ock sy fast på en gammal tröja voilà :D
 
Sv: De ultimata ridkläderna..

Jag tänkte häromdagen att jag skulle vilja ha några bättre fickor på min ridjacka och väst. En nyckelficka, som har blixtlås och som sitter på ett ställe där man inte behöver vara orolig att nyckeln hugger rakt in i ljumsken ifall man ramlar av. Och en telefonficka på ett bra ställe som t ex vänster överarm om det är på en jacka. Även den med blixtlås eller ordentlig kardborre.
/nocke/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp