Debatt: ”Felskjutningar ger oroande känsla”

Tror inte heller det beror på dålig syn. Men det kanske en bra kartläggning kan visa. Jag tycker att det är bra att dessa incidenter granskas kritiskt. Hoppas även att fler vågar påtala olämpligt beteende, direkt på plats till den som det gäller.

Det finns för många jägare som inte borde ha vapen öht. Både pga "jaktfrossa", dålig syn, dålig syn på de vilda djuren oavsett art och dåligt omdöme. Dags att ompröva vapenlicenserna, licensjakten och vilka som ska få jaga, både bland svenskar och utländska jägare.

Min gissning är att det inte har så mycket med synen att göra öht.
Synen kan det mycket väl vara, träffat två jägare, äldre visserligen som definitivt inte ska jaga, deras syn var såpass dålig att dom inte ens körde bil men jaga vägrade dom sluta göra. Är nog inte helt ovanligt bland äldre.

Synen kan det mycket väl vara, träffat två jägare, äldre visserligen som definitivt inte ska jaga, deras syn var såpass dålig att dom inte ens körde bil men jaga vägrade dom sluta göra. Är nog inte helt ovanligt bland äldre.
Precis, sådana gubbar har jag också träffat. Ta vad som helst, men inte min bössa liksom.

Jag tror att de flesta som slutat köra bil men vägrar sluta jaga att det mer är gemenskapen och upplevelsen att sitta på pass i ett jaktlag än jakten i sig, är du dessutom med ut i skogen får du av det som fälls även om du inte skjuter själv. Det är knappast de jägarna som skjuter kor, hästar och traktorer.

Jag tror att de flesta som slutat köra bil men vägrar sluta jaga att det mer är gemenskapen och upplevelsen att sitta på pass i ett jaktlag än jakten i sig, är du dessutom med ut i skogen får du av det som fälls även om du inte skjuter själv. Det är knappast de jägarna som skjuter kor, hästar och traktorer.

Jag vet jägare som suttit med tom bössa... för att ha kvar gemenskapen :heart

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
557
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
11 116
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 259
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31