- Svar: 9
- Visningar: 1 232
Efter att ha tagit del av olika händelser runt om i Jaktsverige där jägare gör allvarliga fel måste man konstatera att det är skillnad på misstag och misstag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Efter att ha tagit del av olika händelser runt om i Jaktsverige där jägare gör allvarliga fel måste man konstatera att det är skillnad på misstag och misstag.
Min gissning är att det inte har så mycket med synen att göra öht.Kan vara dags för obligatorisk syn koll?
Min gissning är att det inte har så mycket med synen att göra öht.
Synen kan det mycket väl vara, träffat två jägare, äldre visserligen som definitivt inte ska jaga, deras syn var såpass dålig att dom inte ens körde bil men jaga vägrade dom sluta göra. Är nog inte helt ovanligt bland äldre.Min gissning är att det inte har så mycket med synen att göra öht.
Precis, sådana gubbar har jag också träffat. Ta vad som helst, men inte min bössa liksom.Synen kan det mycket väl vara, träffat två jägare, äldre visserligen som definitivt inte ska jaga, deras syn var såpass dålig att dom inte ens körde bil men jaga vägrade dom sluta göra. Är nog inte helt ovanligt bland äldre.
Jag tror att de flesta som slutat köra bil men vägrar sluta jaga att det mer är gemenskapen och upplevelsen att sitta på pass i ett jaktlag än jakten i sig, är du dessutom med ut i skogen får du av det som fälls även om du inte skjuter själv. Det är knappast de jägarna som skjuter kor, hästar och traktorer.Synen kan det mycket väl vara, träffat två jägare, äldre visserligen som definitivt inte ska jaga, deras syn var såpass dålig att dom inte ens körde bil men jaga vägrade dom sluta göra. Är nog inte helt ovanligt bland äldre.
Jag tror att de flesta som slutat köra bil men vägrar sluta jaga att det mer är gemenskapen och upplevelsen att sitta på pass i ett jaktlag än jakten i sig, är du dessutom med ut i skogen får du av det som fälls även om du inte skjuter själv. Det är knappast de jägarna som skjuter kor, hästar och traktorer.