Dejtingtråden

Fast om man istället startar nya trådar så slipper vi också tendensen med alla evighetstrådar som avhandlar allt och inget?


Dels så redovisar jag inte alla sanktioner men mest handlar det faktiskt om att följa reglerna. Håller man en god ton så kan man älta om samma sak till förbannelse medan de som blir frustrerade och svarar i affekt tyvärr då bryter mot reglerna.
Yxigt, javisst men annars är vi farligt nära åsiktsmoderering och då är jag inte med längre.
Jag tänker snarare uppförandemoderering än åsiktsmoderering.

Åsikten att kvinnor gillar långa män är ju i sig själv harmlös. Men att totaldominera halva forumet med att upprepa den är inte harmlöst.
 
Jag tänker snarare uppförandemoderering än åsiktsmoderering.

Åsikten att kvinnor gillar långa män är ju i sig själv harmlös. Men att totaldominera halva forumet med att upprepa den är inte harmlöst.
Jag svarar mig själv här.

@Gunnar , jag skulle gärna vilja att du skriver lite om hur du tänker kring fall som det jag nämner ovan och som den här tråden handlar om!
 
Jag håller med @LenaH i princip allt hon skrivit i tråden. Det jag möjligen inte håller med om handlar om att moderatorerna ska tvingas till nya och flera ansvarsområden.

Evighetschatttrådar om allt och inget, även om de har någon typ av grundämne är egentligen inget jag uppskattar särskilt mycket. Men det bryter inte mot reglerna och ibland är de ganska trevliga och de verkar behövas på forumet.

Att haka upp sig på en sak och gärna vilja diskutera den bryter inte mot reglerna. Det finns många användare som har en förkärlek för ett specifikt ämne och gärna vill diskutera just det.
Om man inte vill diskutera det så bör man väl ha så pass självkontroll att man låter bli. Antingen genom att inte gå in i den typen av trådar eller strunta i de inläggen i en mer allmänt hållen tråd.

Ibland kan ett beteende bli störande på forumet, det finns en användare, som bor på landet, som jag stängt av ett antal gånger för att vara otrevlig bland annat genom att inte kunna släppa ett specifikt ämne trots att jag har varnat innan. Men det behövs som jag ser det rätt mycket innan en sådan varning och eventuell kortare eller längre avstängning.

Jag är negativ till ett förfarande där något som kan uppfattas som en högljudd majoritet kan bestämma att vissa andra människor inte passar in och inte skall få finnas på forumet även om de inte bryter mot några regler.

Moderatorerna har ett svårt jobb och vi kan alla hjälpa till lite.
Försök hjälpa till genom att rapportera sådant som ni tror kan bryta mot reglerna och genom att diskutera trevligt eller i vissa fall välja att inte diskutera.
Starta gärna nya trådar om nya eller närbesläktade ämnen så det blir lättare för nya och gamla användare att hitta rätt.
 
Jag är negativ till ett förfarande där något som kan uppfattas som en högljudd majoritet kan bestämma att vissa andra människor inte passar in och inte skall få finnas på forumet även om de inte bryter mot några regler.
.
Samtidigt är det exakt så du agerar, med undantag av att det inte är en högljudd majoritet utan en liten högljudd minoritet, som t.ex. nu i tråden om hur överviktiga behandlas.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
434
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 266
Kropp & Själ Spinoff på Ålder-tråden. Har hört så många säga att barnen får dom att fortfarande känna sig unga. Själv tycker jag tvärtom. Jag har...
2
Svar
37
· Visningar
2 202
Senast: Otherside
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 881
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp