Dekaler på transport

Calvaro

Trådstartare
Har köpt ett beg. släp med massor av reklam på. Hur får man bort dem på bästa sätt? Sitter ju som berget!

Sv: Dekaler på transport

Jag har tagit bort mycket dekaler, värm med hårfön och få en början, sedan dra sakta samtidigt som du värmer. Värm inte för mycket så att det smälter, ska bara bli mjukt...

Ett vasst rakblad hade jag till min transport som vars förra ägare hade satt en hel del dekaler och hästnamn.

:laugh:

Värmluftspistol o har du inte det kan du testa med hårfön. Värm en dit och dra sen och sen är det bara o upprepa.
Evenuellt kan du behöva ha på något limlösande medel om det blir lim kvar efter dekalerna.

Och ska man göra det riktigt ordentligt så polerar man allt sen så att det inte är blankt resp. matt där dekalerna har suttit och matt där dom inte har suttit.

Biltema har en produkt som heter Label Off. Spraya på den och gnugga efter att du tagit bort dekalerna. Det behövs några omgångar men det funkar!

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 337
Utrustning Hej! Har precis köpt en transport men dekalerna är lite dåliga så ska uppdatera dem. Jag vet att man ska ha skylt uppe när man kör...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: Morces
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka