Dela med er...

cactuspower

Trådstartare
Av era inköpslistor till Eurohorse, jag längtar som en tok dit och det skulle vara jättekul att få veta vad folk planerar att inhandla för något. Själv har jag tänkt ut många saker, men lite ny inspiration skadar ju inte.. hehe :D

Om ni redan har bestämt märke, färg osv. på prylen som ni ska köpa kan ni väll lägga in bild också (om det finns att få tag på, på nätet) samt ange ungefärligt pris också :)

Sv: Dela med er...

Jag ska köpa ett par snygga ridskor som jag kan ha tillsammans med shortchaps på träningar. Sedan ska det bli benskydd som också passar till träningar, är mestadels inne på Eskadrons Flexisoft, förmodligen i grått till min svarta häst. Svart blir nog lite trist va?

Vidare ska jag köpa beiga benlindor och möjligen ett matchande schabrak. Ett enklare dressyrspö och öronproppar till häst ska jag också införskaffa.

Om jag hittar några fynd och har några pengar kvar efter ovanstående inköp så kan jag även tänka mig ett 200g stalltäcke med blankt foder, ljusbeiga helskodda tävlingsridbyxor och snygga stövelskaft.

Jag ska kolla efter Davis glitterboots (silver givetvis), Back on Track knäskydd och strumpor till mig själv, och kanske en säkerhetsväst om jag hittar en som inte misshandlar mina stackars bröst till döds. :crazy:

Sen kommer jag ju som vanligt komma hem med mängder av saker som jag inte egentligen hade tänkt köpa, men det får man ju räkna med när man är dum nog att gå på mässan trots att man är hästpryls-shopaholic. :angel:

Det jag ska kolla på är först å främst

-ridbyxor

sen vet jag inte...

Jag ska dit på lördagen med Stallet :bump:

Köpelista

*Kavaj Marinblå figursydd med dubbla spundrar bak
*Träns. Märkesträns
*Förbygel. Svart nån grövre modell kanske
*Equilineluva blå med guldkant
*Equiline schabrak i matchande färg
*snygg skjorta som matchar övrig utrustning
* Transportskydd, hög modell, ex buccas

Har sparat ca 2000 men jag vet inte hur jag ska få allt dehär med så lite (?!) pengar :crazy:
Men så kul ska det bli :D
:bump: :banana: :banana: :bump:

Har för lite pengar ju!!! :mad: Men visst kan man övertala papsen att låna ut "liiite" pengar. ;) :angel: Han är lätt att övertala. :devil:
Vill ha/SKA ha
Regntäcke som inte läcker (säger bara Macpro bw rain...:smirk: )
Benlindor, elastiska gröna.
Schabrak, helst grönt.
Och massorrr av mer grejer! :bump: Lääängtar! Längtar kanske inte så mycket till skärtorsdag morgon, då jag får gå upp kl 03,00 för att hinna med tåget till götet! :crazy:

* kavaj (dressyr)
* acchenträns
* pullarträns
* förbygel
* bett
* fleecetäcke
* 2 ridbyxor
* hjälm

är väl det jag planerat att kolla på men sen får vi se vad pengaran räcker till det mest akuta är ridbyxorna resten kan egentligen vänta men smidigt att shoppa på skndinavium och roligt ju :)

Ett par av Pikeurs rutiga helskodda ridbyxor, helt de från förra säsongen som var grymt snygga (lite ljusare färger och snyggt rutade). Sen blir det tidningar, böcker och filmer för resten!

Lånar en knapp...

Ska köpa helskodda ridbyxor till mig själv minst ett par...
Ska beställa schabrak och täcken från Z-täcket
Ridlindor, minst 1 set men hittar man billga blir det nog fler...
Bett, 3-delat med koppar i mitten..

Jag ska nog inte köpa mer än det utan vänta tills hästen vuxit klart... :)

*Dyon träns och förbygel om det inte har kommit in till affären här hemma tills dess. 595:-/st
eqlroxdelux.JPG

*Ridstövlar, gärna med bra dragkedja o snörning...tänkte kolla på den där italienska motern där dom har hyffsat billiga.svarta såklart.
*nått mer fint tävlingsschabrak, Equiline kanske creme med brun kant? har redan ett creme med blå kant o eftersom utrustningen till hästen är brun så kanske det blir fint! ev brodyr också.
*fint länd/skrittäcke från JW eller liknande. marinblått tror jag. med fläta!
*Sadelgjord m magplatta, Prestige tabacco färgade tror jag. om jag inte hittar ngn annan, letade som en tok i Globen men det fanns inga med resår i båda ändar som var i rätt nyans..
*fodrat regntäcke m hals.
*Grå Lindor Equiline eller annat märke. dom ska matcha mina nya ridbxor iaf..
*svarta boots

o så kanske nått mer "skräp" schabrak, ev blir det fler schabrak eftersom jag ska köpa dressyrsadel nu snart. o ja, jag handlar alltid masssa jag inte behöver...ny hjälm skulle jag också behöva!

Senast ändrad:

ett nytt gummibett (min polle har tuggat sönder sitt på bara några månader :crazy: , å ja hennes tänder raspas regelbundet)
ett par tävlingsridbyxor
marinblåa 50/50 bandage
ridhanskar
å säkert massa annat onödigt bös som jag inte alls behöver! :p men jag måste spara på mina pengar så jag har nått kvar till zakynthos! tur att mor köper ridbyxorna, å far bett....

Ska köpa:
Veredus senskydd+låga bak, bruna med läderinsida :)
ev lindor om det finns några snygga o billiga!
kanske nåt täcke, i så fall ylleridtäcke (gärna Mias), termotäcke
shabrak? :D
brunt grimskaft
kanske en grimma
odelat gummibett
täckesgjord från Equiline

såg på falsterbo att det fanns fleecetäcke, flugluva o tjockt shabrak som matchade varandra (John Whitakers märke) som var så grymt snyggt, så jag kanske köper det, men det blir dyrt...

ska kolla på martingal, förbygel, stigläder & sadelgjord från Frank Baines men köper jag ngt så blir det en martingal ;)

Skulle vilja ha tygskodda, olivgröna ridbyxor från Pikeur, så hittar jag några så.... Även lite nya snygga strumpor! O en GPA-hjälm skulle ju inte sitta fel :d

oj dessverre ska jag inte dit i år. Men jag har en lista på saker som bör inhandlas iaf.

- ett nytt hoppträns Dyon alt. Zaldi ca. 1600:-
- el M&N pullarträns ca. 1595:- + tygel 649:-
- Ny Förbygel Dyon alt. Knights ca. 700:-
- Golden Stripe blanket 160 x 180 cm från 1000-2000:-
- Thypoon rutigt regntäcke ca. 1200:-
- sports medicine skydd. ca. 1200:-
- Handgjort hoppspö ca. 800:-

+ huva till mitt equiline shabrak. samma färgkombinationer.

Senast ändrad av en moderator:

Asterix skrev:
*Kavaj Marinblå figursydd med dubbla spundrar bak
*Träns. Märkesträns
*Förbygel. Svart nån grövre modell kanske
*Equilineluva blå med guldkant
*Equiline schabrak i matchande färg
*snygg skjorta som matchar övrig utrustning
* Transportskydd, hög modell, ex buccas

Har sparat ca 2000 men jag vet inte hur jag ska få allt dehär med så lite (?!) pengar :crazy:

:bump: :banana: :banana: :bump:

Knasmajja.. bara träns kostar runt 1500:- till 2000:-
haha.. du får köpa en trisslott eller nått och hoppas att du har turen på din sida
:D

Har bara bästemt mig för att köpa/kolla efter Chaps och ridskor :P
men blir nog troligtvis mer saker :D

Vill ha / ska ev köpa:

Westernbrösta/förbygel, brun med silverspännen
Westernträns, brunt med silverspännen
Grimskaft, beige med mässingshake
Hökasse till transporten
Helskodda ridbyxor, mörkblå
Böcker + tidningar i massor

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 387
Senast: Edla
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 062
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 228
Senast: bollen__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 200
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka