Dela ut på lokalt nätverk

I

IsoldeIsolde

Hej! Undrar om det är någon som kan hjälpa mig med en sak. Har nyligen omformaterat datorn och satt in nytt virusprogram (Norton Internet Security). Nu är problemet att jag inte kan komma åt vårat lokala nätverk i lägenheten. Det funkade förut, men jag hittar inget nätverk under mina nätverksplatser, trots att jag försökt "konfigurera ett hemmanätverk". Det händer inget när jag gjort klart konfigurationen, den hittar fortf inget. Skulle gissa att det beror på att virusskyddet har internet security, ngn som vet hur man tar sig förbi det? Vi brukar dela mappar och liknande mellan varandra, och nu måste jag hela tiden flytta allt med en liten hårddisk..
Mvh Stina
 
Sv: Dela ut på lokalt nätverk

Har du lagt till datorn i det lokala nätverket?
 
Sv: Dela ut på lokalt nätverk

Har försökt köra den där konfigurationen som heter typ "konfigurera ett hemmanätverk", för mig att det var så jag gjorde förra gången. Men hela guiden går igenom, men inget händer i slutändan, hittar fortafarande ingen arbetsgrupp, eller någon annas dator..
 
Sv: Dela ut på lokalt nätverk

Det är nog troligt att det är Norton som blockerar alla försök att hitta andra datorer. Exakt hur du ställer in Norton kan jag inte svara på, det är alldeles för längesen jag använde det programmet.
 
Sv: Dela ut på lokalt nätverk

Pröva att avinstallera Norton och även ta bort alla inställningar för nätverk, som du gjort. Pröva sedan att göra om allt.

Hur är datorerna sammankopplade?
 
Sv: Dela ut på lokalt nätverk

Via en rauter. Funderar på att byta Norton, till en vartiant utan internet security, hade inte det sist det funkade..
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
627
S
IT & mobiler Någon som vill ha en julnöt och knäcka? :angel: Då jag ska föreställa den som är minst okunnig på datorer i min familj tyckte mina...
Svar
3
· Visningar
1 985
Senast: Siriano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp