överföring laptop-laptop via ethernet

AgentCarter

Trådstartare
Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och hemgrupp men jag får ingenting av det att fungera!

Nu sitter jag här med varsin hemgrupp på datorn som vägrar ansluta till varandra och en ethernet kabel som jag inte kan med, hjälp!

Är också lite bråttom, då den gamla datorn är igång med hjälp av eltejp.

Jag har hittat en förklaring på överföringen om man har windows 7, jag har dock windows 10 på båda två vilket jag tror är anledningen till att jag inte förstår.

Vet någon hur man gör eller kan hjälpa mig översätta till windows 10?

  • Gå till första bärbara datorn. Klicka på “Start” och sedan “Kontrollpanelen.” Klicka på “Nätverk och Internet” och sedan “Nätverks- och delningscenter”.

  • Klicka på “Oidentifierade nätverk” längst upp på “Nätverks- och delnings” mittfönstret. Windows upptäcker crossover-kabelanslutning och konfigurerar en “offentlig plats” nätverk. Därför måste du konfigurera delning och fildelning manuellt.

  • Klicka på “Start” -knappen på den första datorn. Högerklicka på “Dator” på Start-menyn och klicka sedan på “Egenskaper” på snabbmenyn.

  • Klicka på “Avancerade systeminställningar” i “System” fönstret. Klicka på “Computer Name” -fliken. Anteckna namnet på datorn i “Full-datornamn” fältet.

  • Gå till den andra datorn. Anteckna datornamnet för den bärbara datorn på samma sätt som används för att hämta “Full-datornamn” på den första bärbara datorn.

  • Gå tillbaka till den första bärbara datorn. Klicka på “Start” och sedan “Computer”. Högerklicka på “(C Lokal disk” enhetsikonen i Utforskaren, klicka sedan på “Egenskaper”.

  • Klicka på “Sharing” -fliken. Klicka på “Share” -knappen och ange ett resursnamn för hårddisken. Klicka på “Advanced Sharing” -knappen.

  • Klicka på knappen “Behörigheter”. Markera “Alla” alternativet, klicka sedan på “OK” -knappen. Klicka på “OK” för att stänga “Advanced Sharing” fönstret. Klicka på “Close” -knappen för att stänga “Lokal disk Properties” fönstret.

  • Gå till andra laptop. Aktivera samma delningsalternativ för “C: ” köra på andra bärbara som du gjorde på den första bärbara datorn

  • Gå tillbaka till den första bärbara datorn.. Klicka på “Start” och sedan “Computer”. Klicka på länken “Network” på vänster sida av Explorer-fönster. Klicka på datornamnet för den andra laptop. Bläddra till den mapp på den andra bärbara datorn som innehåller de data du vill överföra.

  • Markera datafiler som du vill överföra till den första bärbara datorn och tryck sedan på “Ctrl” + ” C “för att kopiera dem till Urklipp i Windows.

  • Bläddra till en mapp på första bärbara datorn på sig att klistra in filen. Tryck på “Ctrl” + “C” för att kopiera filerna till vald mapp på den första bärbara datorn.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 408
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Min laptop har börjat leva sitt eget liv, vissa nätsidor så går den på högvarv och blir het som attan trots att jag har en kylplatta...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: Jenny054
·
S
IT & mobiler Någon som vill ha en julnöt och knäcka? :angel: Då jag ska föreställa den som är minst okunnig på datorer i min familj tyckte mina...
Svar
3
· Visningar
1 980
Senast: Siriano
·
IT & mobiler Har laddat hem dc++ men nu har jag kört fast. Läste lite på en tipssida och där står: ....klickar du på "Downloads" i menyn till...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp