Delad vs. hel kapson?

Tigertofflan

Trådstartare
Är fortfarande på jakt efter en (rid)kapson, men tycker många är så klumpiga.
Men nu har jag hittat några som verkar helt okej, och nu undrar jag vad det blir för skilnad om man har ett helt nosstycke, vs om man har ett delat nosstycke. Vad är att föredra? Ett helt nosstycke borde bli tydligare, eller?

Har hittat denna, som inte verkar klumpig. Men nosen är delad..? Borde jag ändå satsa på en som har ett helt nosjärn?

mj5ru0.jpg

Sv: Delad vs. hel kapson?

Jag tycker definitivt bättre om de modeller som säljs av t ex Markus Holst (levad.nu). Är man lite händig kan man (som jag) köpa stommen för 300 kr och mecka in i en dubbelsydd körnosgrimma.

Blev faktiskt både snyggt och billigt.

Sv: Delad vs. hel kapson?

Har haft en liknande (ser identisk ut med den på bilden fast svart)och den var då jätteklumpig...och tung .....Nu har jag en i läder som jag beställt av Marcus Holst...mycket nättare och lättare...

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 426
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 581
Senast: Dentaku
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka