Den perfekta lättviktsskon till stallet

Fazeem

Trådstartare
Nu behöver jag er hjälp igen.

Jag är på jakt efter ett par jympadojjor att ha i stallet. Säkra stallskor för ridning har jag redan. Jag märker att mina fötter och knän inte riktigt gillar att ha på mig ridskorna för länge. Nu vill jag ha några riktigt sköna sneakers som sitter åt över hela foten, är lätta och där smuts och strö inte fastnar direkt. Jag ska kunna ha dom när jag mockar, fixar sysslor i stallet, longerar hästen mm. De behöver inte vara vattentäta även om det såklart är en bonus. De måste ha en smutsvänlig färg och helst inte vita sulor.

En stor bonus är om de inte behöver snöras utan är någon variant med elastiska skosnören eller band som håller dom på plats :idea: och helst max en tusenlapp i inköp.

Kära buke. Finns dessa skor?
 
Uppfyller inte alla dina punkter, men jag låter alltid mina löparskor/gympaskor bli stallskor när de behöver bytas ut. Jag löptränar aldrig men går gärna i stabila löparskor på jobb osv och de funkar perfekt sen i stallet 😊
Så har jag gjort innan! Men nu har mina gamla Asics fallit isär och jag har helt enkelt inte köpt några nya löparskor sedan de köptes 2014 🙈 jag har helt slutat träna på det sättet.

Annars hade det varit det givna valet!
 
Jag pensionerade mina vardagsskor och de blev perfekta att ha i stallet. Det är ett par från Ted Baker i någon skinnimitation/skinn med vanliga skosnören, men jag knyter aldrig upp dem. Fastnar aldrig något spån i dem och när de är skitiga ”tvättar” jag dem med en våtservett. Tror jag betalade runt 1400kr för skorna och det kanske är lite över budget.
image.jpg

Nu är de använda varje dag i stallet och inte tvättade på två månader. Ett par tygskor hade sett betydligt värre ut.
 
Uppfyller inte alla dina punkter, men jag låter alltid mina löparskor/gympaskor bli stallskor när de behöver bytas ut. Jag löptränar aldrig men går gärna i stabila löparskor på jobb osv och de funkar perfekt sen i stallet 😊
Jag gör likadant.
 
Så har jag gjort innan! Men nu har mina gamla Asics fallit isär och jag har helt enkelt inte köpt några nya löparskor sedan de köptes 2014 🙈 jag har helt slutat träna på det sättet.

Annars hade det varit det givna valet!
Jag har nått åldern där jag prioriterar fotriktiga skor och går i mina asics hela tiden på jobbet. Tränar aldrig 🤪
 
Jag har lätta vandringsskor från Engelsons. Inte exakt denna modellen, men likande. Har köpt flertal där, är mycket nöjd med kvalitet i förhållande till pris. 595 kr kostar dessa, för att ha ngt att jämföra med.
 

Bifogade filer

  • IMG_2469.png
    IMG_2469.png
    85,9 KB · Visningar: 24
Jag kör på Asics, köper nya att ha till vardags o tar de gamla till stallet 😁 brukar bli nya varje vår, ibland kanske vartannat

Men det rasar in så fruktansvärt med spån 😫 har råspån och har det överallt hemma och kliar alltid i ridstövlarna när jag bytt skor.
 
Jag har ett par trekkingskor från salomon med goretex. Älskar dem, andra paret nu. Kostar drygt tusenlappen.
 
Crocs utan hål i tån :) enkla att tömma på spån/hö super lätta och bekväma ^_^.

Har nog inte haft ett enda par gympaskor som inte tagit in mängder med spån och stöff så antingen är det gummistövlar eller crocs tofflor när jag inte rider eller hanterar hästar. Är ju också hemskt svårt att tömma gympaskon på smuts också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp