Bukefalos 28 år!

Den ultimata sittvagnen!?

Koltinna

Trådstartare
Nu är det dags att börja leta efter sittvagn!
Har nu en gammal Brio med liggdelen i, men nu vill jag byta till en lite nyare och bättre sittvagn.
Den ska köpas begangnad och vill därför ha lite tips på vilka jag ska kolla efter.

-Den ska vara liten och smidig.
-Gärna svängbara hjul fram
-Ska fungera både på grusväg och inne i stan.
-Ska finnas fullt liggläge
-Lätt att fälla ihop och ej ta för stor plats!

Finns denna ultimata sittvagn? :)
 
Sv: Den ultimata sittvagnen!?

Jag har en Mountain Buggy Swift www.mountainbuggy.com/swift.htm. Är jättenöjd än så länge :)

Trehjuling med svängbart framhjul.
Lätt och smidig
Funkar utmärkt i terräng
Smidig i stan eftersom den är smal
Blir liten ihopfällbar
Fullt liggläge med ryggen

Tror dessvärre inte att det finns så många på begagnatmarknaden ännu eftersom det är en ganska ny modell. Jag köpte min på www.pramworld.co.uk/ och betalade 3700 tror jag med frakt. I sverige ligger de på 5300.

Mvh Miks
 
Sv: Den ultimata sittvagnen!?

Åh! Den har jag varken hört talas om eller sett, men den ser riktigt smidig ut.
Kan man ha den vänd mot sig också?
 
Sv: Den ultimata sittvagnen!?

Teutonia Timmy är många nöjda med, tror den fick Bäst I Test av Råd&Rön också:)
 
Sv: Den ultimata sittvagnen!?

Har du kollat på Baby Travel Amsterdam? Den verkar vara ganska lik den som Miks visade av vad jag kan se på bilderna.

Jag har dock ingen sån själv. Än... ;) Jag har "provkört" en kompis Baby Travel och jag gillade den verkligen!
 
Sv: Den ultimata sittvagnen!?

Den är mer som Urban Jungle i strl, men den är fortfarande smidig och helt klart ett bra köp ..

Jag tycker Swiften är lite trång i sittdelen :)
 
Sv: Den ultimata sittvagnen!?

Teutonia Timmy! Dock inte svängbara framhjul, men i övrigt matchar den alla dina önskemål. Smidig, lättkörd. liten hopfälld, lättihopfälld, funkar kanon på alla underlag man ö h t KAN köra vagn på alls (dvc kanske inte i 50 cm djupsnö, men i övrigt så ;)), fullt liggläge.

Jag köpte min för 1500 i mkt gott begagnat skick, så det är väl kanske ne vägledning om priset.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 215
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Vi har idag en Toyota Avensis som ska bytas ut, men mot vad är ännu oklart och bilmarknaden är en djungel:cautious: Så jag undrar vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 561
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 254
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp