Denna jäkla värk

Har så ont I kroppen och muskler.
Nacken är säkert pga av alla fall och omkullridningar och att pappas häst galopperade med full fart in i mig bakifrån medan jag ledde märrarna som drog åt varsitt håll när pappas häst kom.
Knäna värker och fotleder.
Värst är nog egentligen inte värken utan känslan av att högra sidan av ansiktet hänger 2 cm.
Det syns inget i spegeln förutom att ögonlocket hänger men känslan.
Ringde vc som sa att de inte har några tider.
Jag kan ju knappast åka akut för en grej som varit i flera år.
Så förvirrad om vad jag kan göra.
Värken påverkar sömnen med, trots Alvedon och paraflex
Och det känns på jobbet och i min hjärna som börjar känna av utmattning
 

I hear you, I hear you...

Väderomslagen tar kål på en. Jag har nu käkat magnesium på kvällen och eventuellt en extra tablett när jag vaknar någon av de 34 gångerna på natten... förutom alvedonen, som som du säger inte hjälper bättre än en näve jordnötter. På morgnarna äter jag zink. Kombinationen Zink/magnesium känns som att det i alla fall hjälper mig koppla ner lite på kvällen så jag kan sova ett par timmar... I natt har jag sovit hela natten faktiskt... förmodligen utmattad.

En kompis kör kombination alvedon/treo... och säger att kombinationen funkar för henne. Det börjar kännas som att det är nästa försök att överleva resten av vintern...
 
Har så ont I kroppen och muskler.
Nacken är säkert pga av alla fall och omkullridningar och att pappas häst galopperade med full fart in i mig bakifrån medan jag ledde märrarna som drog åt varsitt håll när pappas häst kom.
Knäna värker och fotleder.
Värst är nog egentligen inte värken utan känslan av att högra sidan av ansiktet hänger 2 cm.
Det syns inget i spegeln förutom att ögonlocket hänger men känslan.
Ringde vc som sa att de inte har några tider.
Jag kan ju knappast åka akut för en grej som varit i flera år.
Så förvirrad om vad jag kan göra.
Värken påverkar sömnen med, trots Alvedon och paraflex
Och det känns på jobbet och i min hjärna som börjar känna av utmattning
Troligen behöver du något antiinflammatoriskt också. Typ Ipren eller Pronaxen.

Här på min Hälsocentral bokar dom alltid in på akuttider. Även om jag påtalar att det inte är någon brådska, att jag kan vänta, så får jag en akuttid.
 
Troligen behöver du något antiinflammatoriskt också. Typ Ipren eller Pronaxen.

Här på min Hälsocentral bokar dom alltid in på akuttider. Även om jag påtalar att det inte är någon brådska, att jag kan vänta, så får jag en akuttid.
Finns knappt såna heller.
Ipren mm skrivs inte ut till mig pga min astma
 
Finns knappt såna heller.
Ipren mm skrivs inte ut till mig pga min astma

Jag skadade mig ju 1999... De glömmer mig mellan varven. Men när jag mår som sämst... som exempelvis strax före jul, skrev jag en egenremiss till Rehabmedicinska och fick kallelse inom fem dagar... och de frågade ut mig hur läget var, såg hur illa det var ställt och kommer diskutera vilken träning, vilka intyg och eventuellt ändring av värkmediciner jag kommer behöva.
 
Jag skadade mig ju 1999... De glömmer mig mellan varven. Men när jag mår som sämst... som exempelvis strax före jul, skrev jag en egenremiss till Rehabmedicinska och fick kallelse inom fem dagar... och de frågade ut mig hur läget var, såg hur illa det var ställt och kommer diskutera vilken träning, vilka intyg och eventuellt ändring av värkmediciner jag kommer behöva.
Tyvärr har jag inga diagnoser
Så kan inte kringgå att söka läkare först
Men hur
 
Tyvärr har jag inga diagnoser
Så kan inte kringgå att söka läkare först
Men hur

Så du sökte inte hjälp när du skadade dig, utan självvårdade skadan? I så fall förstår jag... Annars om du haft kontakt med ortoped eller rehabläkare, så är det ingen omöjlighet att skriva ett brev och förklara läget. Jag har alltid skrivit som det är, till alla läkare oavsett om det varit vårdcentral, ortoped, neurokirurg eller rehabläkare. Jag skriver som det är att jag inte kan vända mig i sömnen utan vaknar 38 gånger per natt och får ta tag med händerna under sängen och bända mig runt... och hoppas somna om... och att på dagarna sitter jag på min kontorsstol med hjul och sparkar mig runt i lägenheten, för att jag inte litar på min balans efter att ha ramlat ett par gånger och slagit höfterna ur led två gånger senaste året. Man får vara rak och tydlig, inte säga... "det är inte så farligt, men jag har liiiite ont". Utan man får helt enkelt ta till det värsta man har.
 
Så du sökte inte hjälp när du skadade dig, utan självvårdade skadan? I så fall förstår jag... Annars om du haft kontakt med ortoped eller rehabläkare, så är det ingen omöjlighet att skriva ett brev och förklara läget. Jag har alltid skrivit som det är, till alla läkare oavsett om det varit vårdcentral, ortoped, neurokirurg eller rehabläkare. Jag skriver som det är att jag inte kan vända mig i sömnen utan vaknar 38 gånger per natt och får ta tag med händerna under sängen och bända mig runt... och hoppas somna om... och att på dagarna sitter jag på min kontorsstol med hjul och sparkar mig runt i lägenheten, för att jag inte litar på min balans efter att ha ramlat ett par gånger och slagit höfterna ur led två gånger senaste året. Man får vara rak och tydlig, inte säga... "det är inte så farligt, men jag har liiiite ont". Utan man får helt enkelt ta till det värsta man har.
Hästmänniska du vet
En Alvedon och sen jobbar man på
Tyvärr
 
Jag har ont. Hela tiden. Nacke, skadad axel, ont i knäna, migrän.

Sånt jag bara lever med. Ingen smärtstillande hjälper. Inte värme, kyla eller massage heller.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp