Denna sambo

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Frieserhäst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 690
Sv: Denna sambo

Nu har jag läst lite grann i den här tråden och jag fassnade mkt för vad filiduttan skriver här mer en så beskrivning det stämmer så väl,jag har växt upp i sådan miljö och har hafft ett H-lvetes jobb att komma i genom detta,
det är inte bara du det nu bara handlar om tänk på ditt barn med.

Efter mycket prat har vi kommit fram till att skriva en sådan plan som föreslogs
och att om han blir irriterad ska han antingen gå ut en lång runda eller ringa
sin psykolog eller mamma som kan ge tips om hur vi ska lösa eventuella konflikter i framtiden.
Hade det varit en okey plan tycker ni?
Tack alla

Jag tycker oxå att ni ska skriva vad du ska göra ifall han bryter mot planen, dels i den akuta situationen, men även vilket "straff" han ska få när han landar igen. Min man blev som förbytt när han hade sina anfall (som kunde pågå i flera veckor), och då blev han bara ännu mer förbannad när jag påminde om planen, åtminstone i början.

Sen tycker jag även ni ska skriva in ett datum för utvärdering. Börja med att beskriva hur ni har det nu (nulägesbeskrivning), t ex hur ofta han blir "knäpp", vad han gör då o s v. Det kan ju även finnas saker han skulle vilja att du ändrade på.

När ni sedan utvärder, t ex om en månad, har ni något att jämföra med.

Om långa promenader inte hjälper, och psykologen inte är anträffbar finns ju alltid psykakuten. Jag tycker inte att han ska tveka att åka dit när han känner okontrollerbar ilska.

Vad gäller ringa mamma blir jag lite tveksam. Har han någon diagnos som autism eller liknande (där det finns en fysisk förklaring till beteendestörningen)? Om inte tycker jag att hans mamma har misslyckats med att göra honom trygg och välfungerande, och tvivlar på att hon kan vägleda honom nu.

Har han, kanske med psykologens hjälp, kommit fram till vem det är han egentligen har så mycket ilska och frustration mot?

Tänk på att de tre, fyra första åren i barnens liv är de mest avgörande för hur de blir när de växer upp. Ni har egentligen inte "råd" att leva destruktivt, för dotterns skull, så ni måste jobba snabbt! Det kanske behövs mer kontakt med psykriatrin och eventuellt mediciner. Min erfarenhet är att vården har mycket hjälp att erbjuda, om man bara ligger på och förklarar att det är bråttom.

Att ha delat boende är oxå ett jättebra förslag. Särskilt med tanke på att ni har barn.

anledingen till att jag skrev denna tråd var just för att få reda på om händelsen
gick att anmäla (trots inga fysiska skador) utifall att vi flyttar ifrån varandra
och att vi blir tvungen till att ha en vårdnadstvist.

Att det är oseriöst att ha en psykolog som känner familjen sedan innan har
jag inte ens tänkt på, men det kan mycket väl stämma.

Det är inte oseriöst av din sambo, men oseriöst av psykologen. Jag är själv psykolog och skulle aldrig ta mig an någon jag känner.
Sök en annan psykolog.

Jag säger lämna honom! Ditt barn kommer snart nog vara stor nog att förstå och må dåligt över hur fadern behandlar modern. Ett av mina första minnen är just av detta, tro mig du vill inte att ett av ditt barns första minnen är ett sånt minne.

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 086
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 267
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 756
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 095
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka