Bukefalos 28 år!

Deppig av att sluta amma?

lillamyggan

Trådstartare
Kan man bli det? Jag menar inte när man måste sluta fast man inte vill. Utan om det kan bli så ändå. Jag har sakta trappat ner för att jag vill sluta. Allt i bebbens och min takt. Nu har jag inte ammat på 4 dagar och känner mig deppig. Vet inte om det beror på detta eller om det finns någon annan orsak men vad tror ni. Kan man bli lite deppig av att sluta amma?
 
Sv: Deppig av att sluta amma?

det är inte så konstigt att man i alla fall reagerar lite, det är ju något av en epok som går i graven med ens lilla bebis...
 
Sv: Deppig av att sluta amma?

Det är ju en hormonomställning så varför inte. Själv känner jag av min fibromyalgi varje gång jag får hormonomställning, så jag blir deppig för att jag får mer ont.

Jenny
 
Sv: Deppig av att sluta amma?

Jag känner samma som du. Adam är snart 10 månader och jag har succesivt dragit ner på amningen och det har gått jättebra. Jag ammar fortfarande lite på natten men Adam har börjat bita mej rejält ibland så det är väl dags att sluta helt nu kanske..
Men jag har blivit lite deppad o ledsen :crazy: visserligen fick jag för några dagar sen tillbaka mensen och det kanske gör sitt till, jag är vanligtvis väldigt känslig då. Jag har lite separationsångest o pendlar mellan att tycka att det är dags att sluta eftersom Adam inte är jätteintresserad längre och att vilja fortsätta hur länge som helst :crazy:
 
Sv: Deppig av att sluta amma?

Jag blev lite ledsen när Emil självmant drog ner på amningen. Han var ändå närmre 11 månader när han slutade. Sista tiden ammade han bara på natten om han vaknade + tidig morgon men sen ville han inte ens det. Kan på sätt och vis sakna det idag, är ju en speciell sak men samtidigt är det skönt att vara "fri".
 
Sv: Deppig av att sluta amma?

*kl*

Jag blev deppig också men det berodde nog mest på prestationskrav. Reid har alltid stödmatats och vid 4 månader gick han över helt till flaska och fast föda. Kände mig otillräcklig då...
 
Sv: Deppig av att sluta amma?

Jag börjar nästan gråta bara jag tänker på att sluta amma. :cry: Så visst kan man nog bli deppig. Hoppas det går över fort för dej.
 
Sv: Deppig av att sluta amma?

Deppig blev jag väl inte, men tyckte det var tråkigt att jag inte skulle amma mera. Jag sinade mer eller mindre när han var 11 mån och han var mer intresserad i att få gröt till frukost än att ammas. Han tog bara några sutt sedan ville han ha annan mat.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 200
Senast: Madalitso
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är allt slut 😭 Och jag kan inte sluta gråta. Jag HAR försökt ALLT jag kan hurmycket somhelst. Men om det inte funkar så funkar det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 719
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 643
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte ens vart jag ska börja. Har varit sjuk i diverse dom senaste 2 månaderna, bland annat 2 omgångar halsfluss. Semestern inleddes...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp