Dessa mobiler................

Ackela

Trådstartare
Jaha, jag har köpt en ny telefon för att min gamla började ge upp. Igår funkade telefonen fint, idag har den knappt haft nätverk på hela dagen. JÄTTEKUL! Det går inte att surfa och det tar tid att skicka och ta emot sms för att nätverket kopplas ifrån hela tiden. Någon som vet vad som kan vara fel? Jag har gjort dom där inställningarna man får sms.... Kan det vara fel på SIM-kortet när det blir såhär? Jag hade liknande problem med min andra telefon fast inte alls lika mycket, brukade hjälpa att bara starta om den vilket det inte gör med den nya....

//Ledsen tjej som hatade mobiltelefoner redan innan detta :(

Det är en Samsung Galaxy S2 plus förresten.

Sv: Dessa mobiler................

Jag har Tele2... Alla andra har haft täckning där jag har varit, vet ju iofs inte om dom har Tele2...

Sv: Dessa mobiler................

Min gör så lite titt som tätt. Tele 2 , iphone 5.
3G nätet och även alla "pluppar" kan försvinna helt plötsligt. Spelar ingen roll om det är hemma där jag alltid har fullt eller om jag är iväg.
Jag antar att det helt enkelt "blir så" ibland då ingen annan har bekymmer samtidigt. Det är riktigt tröttsamt men det brukar ge sig efter ett litet tag.
3G täckningen därimot kommer ej tillbaka försen jag avslutat ett samtal. Men de vanliga plupparna ställer till det desto mer.

Sen har jag en fråga också om någon har varit med om liknande :
Jag kan ta emot sms av en vän men hon får ej mina. Detta började i förrigår. Jag har smsat andra utan problem med samma telefon o operatör som hon. Och hon får andras sms. Det är alltså bara mina hon inte får. Vi har provat flera ggr att skicka men det får vara enbart samtalskontakt tills vidare ^^

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: Fideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 991
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 532
IT & mobiler Jag köpte nyligen en ny telefon (första smartfånen) men fattar inte hur headsetet funkar. Ska man inte bara sätta i kontakten och sen få...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: hallonsaft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår