Dessa täcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Spatt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 055
S

Spatt

Skulle vilja ha ett täcke (regn) som är bred vid bogen, bogväck och andas med halvhals. Vet någon var man får tag på sådana täcken?

Sv: Dessa täcken

TM Superfit Rain på Hööks kanske kan vara något?
600361.jpg

Vad jag har läst här på buke verkar det som de flesta tycker att TM är stora i bogen. Beror väl på vad man har för häst också iofs.

Själv har jag inte testat.

horseware, har med halvhals som sitter kanon på min ponny, o han är rätt bred över bogarna .. fast då var det dära med bogveck då
jo! nu kom jag på www.exklusiv.se har ju det :) helt ok täcken o ej så hemskt dyra heller!!

Tycker du? Det är faktiskt de enda (+ HorsePower, men det är ju typ samma :smirk: ) täcken som är tillräckligt stora för Brisses breda bog... :)

Jag tycker Events täcken är breda över bogen och bra annars också. Deras bogveck går endå upp till halsen vilket gör dem bredare än de flesta andra täcken.!

Just den jag tänkte tipsa om ;).. Ett mkt bra täcke tycker jag!! och fint! jag har ett blått sånt till min pålle. tyvärr så har vi tvättat det och även om vi impregnerat det så håller det inte lika tätt som det brukar, så tvätta ej! :p
min häst är av grov typ och det har inte varit trångt alls för honom i bogen...

Jag köpte ett HorseSaver regntäcke på granngården i höstas, och det är STORT över bogarna, alldeles för stort för min pålle i alla fall!

Modellen har samma hals som på bilden av TM täcket typ, och det är ett bra täcke, dessutom inte så fasligt dyrt :) (700:- ungefär)

Bole har bra regntäcken, bogveck, fleecefodrat med halvhals. Håller tätt/andas.
Jag tycker att det är stort över bogarna, men jag har å andra sidan inte så mycket
att jämföra med. Mitt fullblod är bred för att vara fullblod - jag knäpper på mellan eller inre ringen.
Det finns alltså plats för betydligt mera häst, dessutom går det att justera ytterligare.
"Nackdelen" är väl att de ser lite tråkiga ut, men det är ändå av underordnad betydelse. Kostar ca 700 om jag inte missminner mig.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
706
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 787
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka