Bukefalos 28 år!

Det är danskarnas fel!

Sv: Det är danskarnas fel!

Måste man driva med andra länder och dess folk då?

Det är ju mest på skämt. Och danskar gillar verkligen att driva med svenskar. Och syskon brukar ju retas med varandra. Så ser jag det i alla fall. Danmark och för den delen Norge också är ju som syskon.

Men det känns svårt att driva med danska språket för det är ju faktiskt inget språk. Det är mer ett läte.
 
Sv: Det är danskarnas fel!

Vad ska du säga då? Det är hon på buke med de många frågorna? :D:p:o
 
Sv: Det är danskarnas fel!

Eh, jag har redan hystat över telefonen till honom en gång för att min språkligt svultna bästa väninna skulle få prata lite engelska :o Så det kvittar nog hur jag beskriver dig, han tycker jag är knasig så alla andra är heelt normala! :p jag säger bara att du är en väldigt spännande svenska ;)
 
Sv: Det är danskarnas fel!

Det är ju mest på skämt. Och danskar gillar verkligen att driva med svenskar. Och syskon brukar ju retas med varandra. Så ser jag det i alla fall. Danmark och för den delen Norge också är ju som syskon.

Men det känns svårt att driva med danska språket för det är ju faktiskt inget språk. Det är mer ett läte.

:up:;)

Då och då läser man ju om undersökningen som visar att danska barn är de som har svårast att lära sig sitt eget språk. Av just det skälet - orden uttalas så annorlunda jämfört med hur de skrivs.

Fast även om det mest är ett läte så skulle jag nästan vilja bo i Danmark ett tag, enbart för att lära mig danska. Det är så härligt uttrycksfullt.

Däremot skulle jag dö om jag enbart hade finska omkring mig. Det skär i mina öron. Förmodligen låter det ungefär som svenskan gör i andra europeers öron;)
 
Sv: Det är danskarnas fel!

:up:;)
...
Däremot skulle jag dö om jag enbart hade finska omkring mig. Det skär i mina öron. Förmodligen låter det ungefär som svenskan gör i andra europeers öron;)

Nämen med finska snackar vi ju KRAFT! ;)
Finns ju inget så uttrycksfullt som finska svordomar! :D

/Keb
 
Sv: Det är danskarnas fel!

Möjligt! Men allting låter ju typ allavaaallaallavaalla... Alltså ungefär som svenska förmodligen låter i ickesvenskars öron:D
 

Liknande trådar

Relationer Skapade nytt nick då jag känner att jag behöver prata av mig och få lite mer stöd utifrån av den här situationen.. Har varit med en man...
2
Svar
22
· Visningar
2 357
Senast: Puffen
·
Avel I mitt stall finns en jättefin valack, av halvblodstyp, som lite skämtsamt brukar kallas "Dressyrkungen" för att han, trotts att han är...
Svar
8
· Visningar
3 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp