"Det är ju lite kul med dressyr ändå"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var nog första gången jag hört de orden sen dottern slutade tävla M på ridskolan :D
Igår var det de lektion för Chefen igen och Ponyhest hade använt bakbenen aktivt.
"Brutal skillnad" som dottern skrev det på messenger, "han blev en halvmeter kortare". Fortfarande är det liiiite för jobbigt gå i form i vänstervarv.
Lycklig häst hade även fått skutta lite "fem och en halvan" (eller femfemman) i lördags. Inte så högt, hindret låg på ca 80. Men som sagt lycklig häst och lycklig pilot :p.
På lördag blir det lite hoppning igen och jag ska med som markpersonal och filmare antar jag.
Men i morgon ska Ponyhest gå lektion med medryttaren för Chefen. Kan tänka mig en viss Ponyhest vill ha semester på torsdag :rofl:

Gjorde ett litet collage på hur han såg ut för två år sen, hur han såg ut för 2-3 veckor sen och hur han såg ut i går. Visserligen ögonblicksbilder, men nog ser man att det hänt saker, bara de här veckorna.
Även dotterns sits har ändrats en del av vad jag kan se. "Omprogrammeringen" kallar hon det själv.

Silver framsteg.JPG
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 125
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp