Det är ju förjäkligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Det är ju förjäkligt!

Du gör bättre i att äta Svenskt hästkött, färre slakttransporter och blir det mer status på hästkött så kanske ordningen där blir bättre. Hästar har vanligen haft det bättre än kycklingar, odlad fisk och grisar.

kommer ændå inte kunna æta något som kan vara hæst, det kommer bara komma upp igen.
Hæstar ær ju mina sælskapsdjur och "bebisar" blir ju sjukt att æta dom då.

kommer ændå inte kunna æta något som kan vara hæst, det kommer bara komma upp igen.
Hæstar ær ju mina sælskapsdjur och "bebisar" blir ju sjukt att æta dom då.

Du har förmodligen ätit hästkött ett flertal gånger om du nu äter nötkött, det importeras nämligen ganska stora mängder men säljs nästan inte alls. Någonstans tar köttet vägen.

Nu är det väl ganska få som kan tänka sig äta upp sin egen häst, men kor/får/grisar mfl är mycket trevliga djur. De har samma känslor och intelligens som en häst på ett ungefär. Jag har personligen svårt för att se skillnaden att mellan äta upp Rosa, Nasse och Brunte så länge jag inte personligen känner djuren.

Du har förmodligen ätit hästkött ett flertal gånger om du nu äter nötkött, det importeras nämligen ganska stora mängder men säljs nästan inte alls. Någonstans tar köttet vägen.

Nu är det väl ganska få som kan tänka sig äta upp sin egen häst, men kor/får/grisar mfl är mycket trevliga djur. De har samma känslor och intelligens som en häst på ett ungefär. Jag har personligen svårt för att se skillnaden att mellan äta upp Rosa, Nasse och Brunte så länge jag inte personligen känner djuren.

Jo jag vet att jag har ætit hæstkøtt men før den saks skulle blir jag inte mindre æcklad av att æta det.
Jag har inte ætit något nøtkøtt sen jag læste detta och det ær lika bra før det ær ændå osunt att æta.

vill tala om hur det gick till när mina hästar hammnade hos världens sämsta människa.

Jag hadde övervägt och ältat det hela ett tag,men nu bestämt att den äldre hästen skulle tas bort innom en snar framtid.Jag hadde en häst till som var 17 men frisk, vital, vacker. Jag fick se en annons där E annonserade om att hon tog emot hästar till allehanda ting alla var välkommna till hennes fina gård med fina beten. jag har skött om mina kompisar på bästa sätt .Det här med att söka ny fodervärd har ju sina sidor och kan ju bli väldigt utdraget, Jag nappade på E,s lovord allt verkade vara i sin ordning hon hadde ju mycket igång travträning ,inridning, avel, unghästar, lastträning , mm .

Jag fick en känsla av att den här mäniskan bör veta vad hon håller på med!
hon gav också en ganska självsäker attityd, hon visste vad hon ville ,vilket jag tyckte var bra då inte jag kännde mig stark.

Hon erbjöd även den äldre hästen att följa med till henne för hon hadde så gott om bete och så var det ju bra om det gick äldre hästar ihop med de yngre. E skulle vid hösten se till att Tina flash fick sluta sina dagar.

Jag tyckte att jag var lyckligt lottad som haft turen att hittat denna annons!

Båda kunde åka här ifrån till ett ( vad jag trodde gott ställe) och jag skulle slippa den hårda biten med att ta bort Tina själv.

E var här och hämtade hästarna då jag var osäker på att köra transport

Jag ringde och kollade så allt var bra ,vilket det var . Hästarna gick bra ihop med de andra hästarna. sa E.

Det gick några dagar så åkte jag till gården för att se hur dom mådde, men jag såg dom inte! jag frågade en man på gården om han visste var dom var ,nej hon hyr det här av mig och pekade i riktning där jag varit annars vet jag inte vad hon håller på med sa han. Det lät och verkade märkligt . Jag åkte hem och ringde E hon blev mest sur för att jag åkt dit oanmäld!

Hon förklarade att hästarna gick på ett annat ställe så jag åkte dit nästa dag
E hadde varnat för att det gick en väldigt mager häst ihop med mina och ett par hästar till.

Jag blev ledsen när jag insåg att något bete var det ju inte tal om,det var sly
och sten och avbetat det lilla som funnits.

Då kände jag panik och gick i gång med E om att saker definitift inte blivit som utlovat ock framför allt skall dom ha mat! hon sa att dom gick i den hagen för att man inte viste vad dom hade för bös med sig när dom kom men att dom senare skulle flyttas.Jag ville vara med när hon fodrade 3 gånger om dagen för att se att det sköttes som hon sa, jag erbjöd mig att hjälpa till att göra hage
så att dom skulle få det som vi bestämt,men det skulle dom själva igång med i helgen och behövde ingen hjälp hon ställde även in en hösilage bal i hage så jag skulle se att dom fick mat å det var bara för min skull! inte för hästarna.

Jag innsåg att det osade falskhet och påtalade att jag skulle ta hem hästarna om hon jävlar inte skärpte sig,allt skulle ordnas på bästa sätt sa hon och lovade att sköta inte bara mina utan alla hästar som gick i hagen.

Det gick några veckor och jag fick bestämma mig för att lämmna över och försöka lita på att det skulle bli som hon sa,hon kunnde väl inte ljuga har man en sådan verksamhet så måste det väll ändå skötas jag kan ju inte vara den första som lämnat vänner till henne.

Jag ringde någon vecka senare för att fråga hur hästarna mådde .Då sa hon att dom var borttagna !!!varför,när och hur. Hon svarade bara att det berodde på mitt kontroll behov. Det var ingen ide med denna människa att försöka resonera som vanliga människor hon stängde av bara.

Vi hadde inte skrivit några avtal jag lämnade över mina hästar till en människa som jag trodde var människa!

Detta var planerat ifrån hennes sida det är jag helt säker på i dag 10 månader senare. Jag hadde inte behövt skicka med sadel träns täcke mm,det skulle ju ändå inte användas.men det kunnde hon väll få några kronor för också.

Har fått reda på att Tina fick stå på transport ca 50 mil för att bli slaktad
gissa var Knorrvången.Låta en gammal häst stå i transport så långt det är tamej fan inte klokt

Feeling squar vet jag inte vart han är han hadde inget pass
men misstänker att han hamnade på samma ställe .:cry:

Jag finner inte ord mer än väldigt många fula! Att ljuga folk rätt i ansiktet och leva på som ingenting hänt det är diagnos på det

Är tacksam att det kommer fram.Hälsningar Anna-Karin.

Skrev ni några papper på att hästarna då tillhörde henne? Eller har hon inget kvitto alls på att dom är hennes och står fortfarande på dig? I såna fall MÅSTE du anmäla henne! Hon får inte komma undan med detta mer! Hemsk ledsen för hur det gick med dina hästar:cry:

Åter igen, om du är säker på att de fuskar, kontakta SLV! Då kan man kontrollera alla hästar noggrant, och sätta åt slakterier och leverantörer så snart de fuskar!

Knorr... ärendet är under polisutredning för bedrägeri och flertalet djurskyddsbrott. SLV är kontaktade redan för 2,5 år sedan.

Bedrägeridelen är klar men inte djurskyddsbrotten därav anledning till att åtal dröjer. Under tiden fortgår verksamheten på Knorr... precis som tidigare utan någon som helst ingripande från myndigheterna.

Har blivit lurad av denna E.H . Och vi är många fler! Lämnade min häst där, människan stog och ljög mig upp i ansiktet, hon hade massor av hästar och verkade vettig och jätte snäll. Åkte därifrån med ett brustet hjärta och med orden om att jag skulle få komma och hälsa på när jag ville. Allt var så bra! Lady var ingen lätt häst och jag var glad att hon E ville ta sig an henne.

Efter bara någon månad fick jag veta att hon hade lurat massor och fick sen reda på att min little lady var slaktad. Polis anmälan skickades och vi kämpar för att få fast henne.

Slakteriet måste ju också ha ett finger med i spelet,eller hur? Om samma människa kommer inom en kort period med 9 hästar (MINST) som ska slaktas,då börjar man väll fundera,och ber om att få se ägarhandlingar m.m.

Och varför,varför åker man 30 (!!!!!) mil tur och retur,istället för 7 mil till slakteriet?
e är insyltad med knorrevångens slakteri mer än ni kan ana. De skickar hästarna utomlands de tyngre de andra slaktas som helkropp och skickas ut en penga summa på mellan 7-10 papp o det rör sej om så många mer hästar än7

e är insyltad med knorrevångens slakteri mer än ni kan ana. De skickar hästarna utomlands de tyngre de andra slaktas som helkropp och skickas ut en penga summa på mellan 7-10 papp o det rör sej om så många mer hästar än7

Ja det är mycket fler hästar än sju genom åren....vi hittade 17 st sällskapshästar och foderhästar i "ametist affären". 30 % av slakterna från 200709 - 200903 är fuskslakter gjorda av 2 personer i södra Sverige som ofta är på Knorre...

Knorr...importerar även slakthäst ifrån östeuropa som slaktas för köttexport eller för den svenska köttmarknaden. Några av dessa stackars hästar låg och självdog i hagen som Knorr.. använder för transit innan slakt. Detta uppmärksammades även av media.

Export slakthäst till Italien från Sverige - vice versa - imort slakthäst östeuropa till Sverige. Vilket är hemskast för djuren slaktresan norröver eller slaktresan söderöver?

Ja det rör sig om mycket pengar handeln med hästkött.

Efter denna historia är jag som aktivt håller på med travhästar mer än 100% säker på att det är mer rätt att slakta sin fullt friska travhäst efter avslutad karriär.

När man läser allt detta, sen lägger till alla andra trådar och alla handlar de om knorre, V.L eller om E.H då blir man så himla arg,förtvivlad,ledsen och chockad. :cry::cry::cry:

De verkar ju ha ett samarbete, skicka en gammal häst på slakt via transport i 50mil tillsammans med flera andra, det är djurplågeri!
Det kanske var dessa som min bror såg bli avlastade en lördagskväll för några månader sen hos knorre? Det var endast en silver pickup där, ingen annan bil, så ingen besiktningsveterinär var närvarande. Det fanns ingen bil vare sig på framsidan, baksidan eller bredvid knorre. Det stod två invandrare som tog emot lastbilen, chauffören var stor och mörkhårig, möjligtvis I.L själv då.

Detta har hänt många gånger, oftast på kväller, nätter och helger. De slaktar inte mycket på dagtid och då rör det sig mest om nötkreatur och får. Ett fåtal hästar har setts där dagtid, runt 5-7st nån gång i veckan. Men om de nu är Sveriges största hästslakteri så borde det vara större ruljans på hästar dagtid tycker man. Hade ni sett hur slakteriet ser ut så hade ni inte trott på attdet är Sveriges största slakteri för hästar. Det är jättelitet! Byggnaden som syns från vägen är mindre än min lgh på 50kvm. Bakom denna byggnaden är en byggnad på ca 10 gånger 15m stor. Med en stor svart port på framsidan ut emot vägen, där kan man se hur slaktrester ligger utspridda. Nu när dom fått in anmälningar på lukt och slaktrester så har dom ställt flyttbara bodar framför porten så det inte syns från vägen samt varje gång dom slaktar så sätter dom en lastare framför där en man går och vaktar runtom den. Förut stod där en gammal husvagn men den står på baksidan nu. De har även tre rottweilers som ligger i sin egen skit i en liten hundgård, den finns utmed vägen. Dessa hundar ligger där dygnet runt och har någon form av fallfärdig bod att gå in i, sådan som används på idrottsplatsen för att sälja lotter osv. Men det är inte mkt till skydd för det är ett stort dörrhål och fönster utan glas.

De har byggt ett stort staket runt slakteriets byggnader och lastbilar, det är inte helt runtom ännu, men jag kan ju säga så här. En utav dessa rottweilers gick lösa i byn och stod i våran trädgård förra sommaren. Mager,smutsig och eländig. Han leta nog efter mat för han gick o nosa i kattskålarna... Så staketet är inte säkert...

De har även nya lastbilar och en ny transport.
Lastbilarna är:
Grön hytt med vit transportdel där det står "Nödslakt" och med utsuddad text " Sörmland" på.
Vinröd hytt med silver transportdel.
Svart hytt med silver transportdel. Finns gul text på denna med, logga från tillverkaren.
Gul/vitt påhäng men detta är ingen transport, det är för styckegods och inte för slakterikött.
De har också olika påhängs flak, allt ifrån styckegods till postens gamla lastbils påhäng. Finns en gammal transport med som är orange/svart som de håller på o skruvar med.
Bilen de brukar dra släpet med är en silver pickup och släpet är i silver och ovanligt stort. Kan vara från 2-4 hästars transport.
Finns en röd liten pickup också med solblekt kåpa. Denna ska man akta sig för för denna jagar dom folk med som kommer för nära eller som råkar bli upptäckta då de fotar svart slakten och djuren som stod i Boalt stallet. Finns ju flera stall ännu som de använder här runt omkring. De hyr in sig på gårdar och där trycker de in massvis med hästar, ex en granne i Häggeryda hade upptäckt mellan 20-25 hästar stod och svalt i flera dagar innan de försvann, då hade 2 döda lämnats kvar. Sen har dom hagar överallt. Det är svårt att gömma hästar, dom både hörs och syns. De är så älskvärda djur att folk vill gå fram o klappa dom ute och då upptäcks djurplågeriet och nya anmälningar trillar in... Det är gott gry i folk häromkring, de anmäler direkt. Nu vet de också vilka I.L, V.L och knorre är tack vare media och uppdrag granskning så nu tvekar inte folk längre.

Jag vet att jag kommer ju inte ge mig, trots hot och biljakter, så ska slakteriet stängas. Och jag har på känn att få vi E.H dömd och utsatt ur sitt vidriga systematiska bedrägeri verksamhet med levande djur ur spel. Då får vi I.L och V.L också. Då ryker även knorre med!!!!

Finns en grupp som heter "Vi som tycker knorrevången slakteri ab ska få djur & slakteriförbud!!!" Där finns mera info och flera som blivit utsatta.

Ge er inte. Djuren kan inte göra sig hörda. Men vi kan göra dem hörda!!!

Kramar//

Maria

hotade lär vi alla aktiva blir men vem tänker backa?

Inte jag ilf!!!
De ska inte tro att folk är rädda för dom o att det som dom gör är rätt och att de har all rätt i världen att slakta och plåga andras hästar. Hästar som inte ens står på dom i papperna!!! Detta är bedrägeri så det skriker om det! Det är även djurplågeri, svart slakts misstankar som även verifierats med tanke på att EN häst slaktats flera gånger. Alltså har flera hästar slaktats på denna hästs pass!!!:cry::cry::cry:

Svin är det!!!

Jag tänker då inte backa!

En liten fågel viskade att det kommer in mycket bra info.... vill och kan inte skriva mera..

Anonymt nick, då jag inte vill ha med detta och göra på något vis egentligen. Tycker dock att alla parter ska hålla sig till hela sanningen.

Vill bara säga att allt som står i denna text är inte riktigt sant. Det är ganska mycket som står på facebooksidan som är påhitt. Skaparen av facebooksidan är inte på det klara med slakteriets historia, en del av ortens gårdsägare blir påhoppade för att vara de är "delaktiga" mm detta är rena påhitt.

Slakteriets hundar ser definitivt inte ut att vara magrare eller lida mer än några andra hundar.

Och när man kör/går utanför slakteriet kan man omöjligt veta vilka som är där, så det "faktan" får ju också tas med en nypa salt.

Jag är inte "imponerad" av slakteriet på något vis men har själv slaktat 3 hästar där under årens lopp, allihop på korrekt vis. Alltid rent och snyggt inne i och utanför slakteriet eller så snyggt det kan bli i ett slakteri. Varit med alla gångerna och har inte haft några problem med personalen där.

Med detta vill jag bara säga att det finns alltid 2 sidor. JAG TYCKER DOCK ATT ALLT SKA SKÖTAS KORREKT OCH ATT OM ALLA ANKLAGELSER ÄR SANNA SÅ ÄR DET HEMSKT OCH SJUKT.

missade infon upptill

Senast ändrad av en moderator:

Inte jag ilf!!!
De ska inte tro att folk är rädda för dom o att det som dom gör är rätt och att de har all rätt i världen att slakta och plåga andras hästar. Hästar som inte ens står på dom i papperna!!! Detta är bedrägeri så det skriker om det! Det är även djurplågeri, svart slakts misstankar som även verifierats med tanke på att EN häst slaktats flera gånger. Alltså har flera hästar slaktats på denna hästs pass!!!:cry::cry::cry:

Svin är det!!!

Jag tänker då inte backa!
Precis och jag vet också att det är så efter journalist info samt polisinfo

Att du ska hålla dig till sanningen bara. Du anklagar en hel rad folk på orten för olika saker som inte är sanna. Därmed inte sagt att allt som står där är lögn, men vissa saker är rena påhitt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Vad hände Bella? Ett litet sjuårigt varmblodssto med vitt stjärn-ämne och vita kotor på bägge sidor bak har... 2
Svar
24
· Visningar
3 852
Senast: ZandraBson
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Ytterligare sju hästar har gått till slakt, efter att ägarna lånat ut dem till en kvinna i Närke. Annika Hallin i...
Svar
0
· Visningar
657
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår