Det blev en dyr hästaffär

Sv: Det blev en dyr hästaffär

Men om nuvarande ägaren skulle hopptävla hästen måste dom ju ha hopptränat.... och då var hästen inte halt! Vems är då felet, gamla eller nya ägaren? Svårt
 
Sv: Det blev en dyr hästaffär

så som jag läser av de lilla som står så ansågs det vid den andra besiktningen att hästen ej var lämpad för hoppning... vilket ägaren påstod att den va.. men hur 17 kan en vet missa detta då vid fösrta besiktningen... skumt..
 
Sv: Det blev en dyr hästaffär

var bara att klicka på länken fr mig,
men nu är den borta ser jag...
 
Sv: Det blev en dyr hästaffär

En del veterinärer är faktiskt ganska slarviga vid bes.
När jag bes mitt sto kände vet inte på ryggen öhvt och bes gick i 190 typ. Upptäcktes sedan att hästen hade väldigt ont i ryggen
 
Sv: Det blev en dyr hästaffär

en häst kan gå igenom besiktning å ändå ha gammal skada. jag köpte en häst som efter två månader visade sig ha ett defekt knä, trots att hon gått igenom två besiktningar av noggranna veterinärer. tyvärr ej röntgen.. Men hon var förmodligen sprutad med kortison (stavas? ) å d e kanske mest förekommande på importer.

Men utav det lilla som står är det svårt att avgröa vems fel d egentligen är. men det verkar inte roligt att betala så mkt om man inte var medveten om att hästen inte va helt ok...
 
Sv: Det blev en dyr hästaffär

Tänker på vad strömsholmsveterinären sa till mig när jag kom dit och besiktigade min förra häst inför en försäljning: "det har blivit otäckt att sälja häst nu för tiden. Säljaren borde sätta in pengarna för hästen på ett konto och inte röra dem förrän 2 år gått".

Nu vet jag inte hur det är i det här fallet, men allt för ofta så letas ju fel på en häst för att köparen inte är nöjd med hästen som fungerade både friskt och bra hos säljaren.

Personligen tycker jag inte en köpare kan reklamera en häst som gått igenom en grundlig besiktning. Såvida inte säljaren tiger om att hästen varit skadad, men sådant brukar man ju kunna undersöka om man av säljaren får fullmakt att prata med försäkringsbolaget där hästen är försäkrad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (NLT) Svenska foder satsar stort i Nossebro. I går öppnade en 160 kvadratmeter stor butiksdel med artiklar för häst, hund och katt...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NLT) De nybildade företaget, Götene ridcenter, tar över ridskolan i Götene till hösten. Bakom företaget står ridinstruktören Madelene...
Svar
0
· Visningar
813
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NLT) Det nybyggda medicinska utredningscentrat är den största investeringen någonsin vid hästsjukhuset i Skara. Och den kommer att...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NLT) Är du intresserad att köpa en unik hästanläggning för minst 15,5 miljoner kronor i Vara kommun. Ja, då kanske Jultorps ranch i...
Svar
11
· Visningar
2 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp