Bukefalos 28 år!

Det blev en hund!

Qodrofenia

Trådstartare
Jag trodda att jag tagit mig vatten överhuvudet när jag tackade ja till den här valpen.Hon var illa däran.och behövde så otroligt mycket..Hon påstods vara av blandningen Akita-Springer spaniel men så visade sig senare att det inete var fallet utan det var dobberman i stället för springern :crazy:
Hur som helst hadde denna valp redan vandrat från "uppfördare" till en tant som inte hadde räknat med vad en sån här blandning kunde tänka sig ha för psyke och pga okunskap försökte hon dämpa hunden genom att svälta den. :(
Hur som helst var jag just då var jag på jakt efter en rashund inte en till blandning..Som tidigare har jag tagit mig an tre st omplaceringar av div raser och blandningar..Men det var nått med den här som gjorde att jag kände att det kunde gå otroligt galet om hon fick stanna kvar där..så ja sa ja...Och när jag senare skulle hämta hem henne så visade sig att hon inte var färdigbetal och "uppfödaren vär närvarande när jag kom och dom båkade som Fasen över de 450 kr som kvarstod att betala på hunden :crazy:
Hunden var närvarnde och hela intrycket på hunden var misserabelt hon blev så rädd och osäker pga allt skrikande och stojade som försegick att hon lommade i väg med svansen mellan benen och vätte ner sig :crazy:
jag blev så besviken på de dessa människor som utsate en liten valp för detta att jag tröck upp 450 kr under näsan på dem och sa att problemet då borde vara löst.Och "uppfödaren "ändrade genast inställning till mig :smirk: Hon tog sina 450 kr och nöjde sig med det.. hon var nog rätt grinig pga att hon tidigare fått en annan valp tillbaka och nu var även denna på väg..Tanten såg mycket tacksam ut och medgav att hon tagit sig vatten över huvudet när det gälde valpen och jag kunde få ta henne ...Och det gjorde jag...

Den dagen följde Kita med mig hem :)
Och invigde min säng genom att kissa i den :mad:
Det har varit många vändor med denna lilla varelse. och har varit sen i utvecklingen både psykiskt och fyskiskt pga hennes valp tid.Valp tiden tillbringade hon 24 tim dygn i ett badrum på 1*1 M med sina syskon och golvet spolades av en gång dag :crazy:

Jag har slitit mitt hår många gånger och bannat mig själv så otroligt många gånger för att jag tog mig an denna blanding men i dag kan jag se tillbaka på den tiden och nog säga att jag lyckats :D
precis hemkommen... ca 16 v gammal,Och badad samma dag pga hudproblem
Här synns det hur utrorkad och smal hon var

Och så här ser hon ut nu :) 1 år gammal..
Står och spanar
på väg ner men får syn på nått
På stenen igen...
Tittar på något intressant
Med husse


Hon är nu en otroligt älskad och förstådd individ..Hela hennes sätt är så eget och jag har aldrig varit med om liknade hund..Och så är det med blandraser man vet aldrig hur avkomman blir.Och hadde denna valp varit kvar hos tanten hadde jag inte velat träffa på henne ute i dag.. :crazy: Då hadde hon varit farlig :(


jag blir så förbannad :mad:Hur tänker människor som avlar bladras och sedan säljer ,och dessutom ljuger om ursprunget på hunden..och för att inte tala om vilken typ av människor dom säljer sina hundar till :confused:
Jag blir så upprörd :cry:
jag kommer inte ta någon mer blandras efter den här.Jag vill inte fortsätta att städa upp andras misstag och elände.

Nästa hund blir tamefasen en rashund. :smirk:

Oj :o vad jag dravlar på ..hoppas att nån orkar läsa :crazy:
 
Det är nog inte jag som ska ha elogen utan hunden :D
Men tack ändå...det värmer verkligen :bow:

Hon har själv hållt motivationen uppe hos mig att fortsätta med henne.Hon har blivit en sån underbar individ.

Hon är ingen ängel hon har hyss för sig :smirk:
Som att öppna posten..Igår hittade jag hyran nerbäddad i hennes korg..hon hadde så fint tagit av kuväret och gömt räkningen :D :crazy:
 
O så blev den fula ankungen om inte en svan så en väldigt stilig hund i allafall :D
Jag tycker verkligen att det är underbart av dig att ta dig an det lilla livet o ge vovven ett drägligt liv, fler människor som du skulle det finnas i världen! :bow:
 
Vilken vacker hund hon blev! :) Och håller med de övriga, stor eloge till dig som gav henne ett drägligt liv! :bow:
 
Tur att det finns människor som du :).

Vilken härlig hund och vad fin den är. Ett lyckat resultat av korsning utseende mässigt. Jättefin :love:
 
Ett lyckat resultat av korsning utseende mässigt
Visst är hon vacker och bild skön :love: Men bakom det göms en del..bla..
*hudproblem får olika typer av problem med huden.. :(
Då hon får utslag tappar hår fläckvis och mjällar...
Får små kvislor och knutar mm så blandningen är allt annat än lyckad förutom om man ser henne på bild då :love:
 
usch o fy allt för många som inte förstår att det kan vara svårt att ha hund och att det krävs ett visst annsavr. det är inte bara att avla hit och dit :crazy: blir så arg när man hör sådant...

Din hund hade ju en himla tur, får en att undra hur det gick med de andra valparna. Inte minst en som lämnades tillbaka :(
 
, får en att undra hur det gick med de andra valparna. Inte minst en som lämnades tillbaka

2st omplacerade 2 avlivade och en omplacerad tillbaka till "uppfödaren" och är kvar där.Och en kvar hos den som köpte från "uppfödaren" 6 valpar allt som allt.Den som är tillbaka hos "uppfödaren" är inte som den ska på en fläck.
 
Bra gjort av dig! :bow:
Jag tog min egen hund på liknande grunder, men utan "mellanhand" så att säga. Mamman till min hund (GD) har mig veterligen fått fler blandraskullar, med diverse olika hanar (pointer, dobermann, pitbull vad jag vet). Jag vill bara spy åt dessa människor :devil:.
Jag säger som du, nästa blir renrasigt från en seriös uppfödare. Lycka till med din fina hund ;)
 
usch, man orde tänka några gånger exta innan man korsar hit och dit...
Dessutom tycker jag att an som uppfödare kan ställa lite krav p de som tar hundran, så sådant inte händer.. :cry:
 
Tycker du är duktig jag!!!!! Kita är ju bara sååååååååå sööööööööööööööööt!! Lilla snuttan. :love:
 
Puttar lite..med tanke på att det är på tapeten mycket just nu med blandisar..Och min hund är ett exempel på hur galet det kan vara :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 133
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 555
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 121
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
5 819
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp