Bukefalos 28 år!

Det börjar bli bättre!

Vimsan

Trådstartare
Kommer någon ihåg att jag för länge sen skrev om mina galna "mördar-hundar"?
Påminnelse för er som glömt :smirk:
Flyttade för ett år sen från hus på landet till lägenhet i stan. Hundarna (mamma hund, nu 4 år och dottern, nu 1,5 år) blev väldigt vaktiga. Helt odrägliga när man mötte andra hundar. :devil:
Jag fick många tips av er här hur jag skulle träna bort detta, övningar mm. :idea:
Visst tar det tid men nu börjar det verkligen ge resultat. Hundarna lyssnar faktiskt på sin matte. Märkte ju att det är väldigt stor skillnad hur jag reagerar på en mötande hund och människa för den delen.
Igår i stallet kunde jag ha hundarna lösa i min hörna medans en lite jack russel kille satt utanför sin box en bit bort. Visst började "mötet" med hopp och skall men det räckte med ett nej, sen var det lugnt. Gissa om jag blev glad :banana: :bump:
 
Sv: Det börjar bli bättre!

ja, det känns jättebra, jag som nästan tänkte "det-går-inte" innan. :crazy:
Det är en sån otrolig känsla när man märker hur mycket man själv påverkar hunden med sitt kroppsspåk, det blir en AHA-upplevelse!
Nu ska vi bara fortsätta träna. :banana:
För ca två veckor sen kunde de tom leka med en dalmartinerkille på 7 månader utan att äta upp honom :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
779
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 814
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 372
Hundhälsa Min systers ena hund, en Jack Russel på 1,5 år har varit inlagd hos veterinär för magsjuka och inflammation i mage/tarm, när hon las in...
Svar
14
· Visningar
1 298
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp