• Avel
  • Trådstartare Trådstartare urkella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 883

urkella

Trådstartare
skulle vilja veta om någon mer har varit med om att erat stos foster dött under dom 40 dagarna och om ni vet varför :(, och om dom blev dräktiga på nytt, sj väntar man på att få veta om det nya tog sig :crazy:

det dog innan det blev 40 dagar gammalt :(
när dom kollade via ultra, såg de inga hjärtslag :(

Eftersom 5-15 % av stona resorberar innan 40 dygn, så lär fler ha varit med om det...
Hon kan ha stressat upp sig vid nåt tillfälle, eller så var det missbildat. Annars kan stoet ha in infektion, det finns många förklaringar.
Har fostret dött efter 35 dygn brukar det vara svårt att få dom dräktiga igen. Brukar ta tre brunster innan de tar sig.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
871
Senast: monster1
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Vår hund på drygt 7 kg ska genomgå gastro- + sigmoideoskopi. Tydligen ska dom fasta i 48 h. Som tur är betydde det inte samma sak som...
Svar
5
· Visningar
754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka