Bukefalos 28 år!

det drar ihop sig...

NeverEver

Trådstartare
imorn är det exakt 2 v kvar till BF. Bebisen lever om som en tok. den liger och sparkar och rör sig från morgon till kväll med kortare pauser. nog för att den varit livlig innan, men det här är otroligt.

brukar man ha några käningar eller sätter födandet bara iigång en dag? JAg har mensvärk ngn gång om dan, det trycker neråt och jag har ont i benet down there, på ovansidan liksom; pubisbenet?
i övrigt mår jag som vanligt förutom sjösjuka och halsbränna eftersom ngn spelar fotboll med mina tarmar och organ.
 
Sv: det drar ihop sig...

Jag som tycker det börjar dra ihop sig för mig som har lite mindre än 8 veckor kvar.
Min är fortfarande hyffsat lugn, gör några kullerbyttor på kvällarna och nätterna. Annars nästan helt lugn om dagarna.

Har du allt klart inför bebisens ankomst?
 
Sv: det drar ihop sig...

Jag hade tryck nedåt och mensvärk kanske 2 veckor innan bebis ploppade fram i v 38+0 :D
Spännande, låter ju som det är på g ! Om bebisen är vild, och sedan blir ganska lugn ett dygn eller två, så ska du se att den ploppar fram ;)
 
Sv: det drar ihop sig...

typ
vi har några klädombyten (Vet ju inte vad som kommer ut än)
vaggan är målad och har madrass
vagnen står i källaren
blöjor och tvättlappar köpte vi igår

det är väl bara att tvätta allt och bädda och packa väskan kvar.
men den kan hålla sig där den är till nästa söndag ;) nu i helgen ska jag till ikea och helgen efter är det fest. det här är min första semestervecka och jag njuter.
men magen har sjunkit så mkt nu att sjunker den mer ramlar den ner mellan benen tror jag:eek:
 
Sv: det drar ihop sig...

mja vi får väl se. det känns som om jag är kissnödig, men längre ner.ska till bm på ons så då får vi se om den är fixerad
 
Sv: det drar ihop sig...

Jag var på koll idag. SF 36 cm, hjärtljud 125 (gick upp till 135 när hon retade honom) Huvudet nedåt men gick lätt att rucka på. Min bebis har lugnat ner sig rejält de sista två veckorna. Jag mår så bra nu!!!!
Berätta hur din koll gick! Vi har ju samma BF .
 
Sv: det drar ihop sig...

ok
V 38+1 (Eller 0). SF mått 35,5, hjärtslag 145 typ. BEbisen är inte fixerad.
JAg frågade hur länge jag fick gå över tiden innan de plockar ut den. DEn ska ut senast v 42+0 sa hon.
 
Sv: det drar ihop sig...

När Rasmus fixerade sig så kändes de som någon högg med en yxa i blygdbenet och köre upp någon frätande syra i urinröret :crazy: det var värst på kvällen precis när jag lagt mig för att sova.

Han låg på +180 i hjärtljud när BM känt på honom och sen skulle lyssna på hjärtat, han var så förbannad på min BM och hon fick hålla den där grejjen super löst på min mage för att få fram hans normala hjärtljud ;)

2 veckor innan BF konstatera min BM att det inte finns en mm kvar att växa i min mage, hjärtljuden var starka och mitt blodtryck hade ökat lite, hon sa bara att vi skulle hem och packa väskan för inom 2 vekor är jag mamma, och hon hade rätt!

När min förlossning startade så vaknade jag av att Rasmus sparka mitt i mellan revbenen och jag gick upp och kissa och märkte att mina ben var jätte svullna. Somnade om och vaknade kl 5 av ett litet "pang" och vattnet gick. 1 timme senare började värkarna och efter ytterligare 2 timmar var han ute :bump:
 
Sv: det drar ihop sig...

ok
V 38+1 (Eller 0). SF mått 35,5, hjärtslag 145 typ. BEbisen är inte fixerad.
JAg frågade hur länge jag fick gå över tiden innan de plockar ut den. DEn ska ut senast v 42+0 sa hon.

Min Emil föddes i v.38+0 & han var inte heller fixerad.:D Sista BM kollen, 5 dgr innan han föddes så hade jag SF mått på 35 & hjärtljuden låg på 136.

På söndagkväll fick jag tokont i magen som sedan övergick till värkar, oregelbundna sådana som inte gjorde minsta ont. Mådde pyton, både spydde och satt på toa, tömde mig totalt. Trode nästan jag fått magsjuka..men tydligen är det vanligt att det blir så innan förlossningen startar. Ringde förlossningen vid midnatt, dom sa åt mig att duscha hett och ringa igen om det inte gick över. Gick över gjorde det dock och jag sov hela natten.

Vid på morgonen drog dock värkarna igång igen och nu på allvar. Dom blev både tätare och längre för varje timme som gick.. Ringde sambon som kom hem tidigare. Vid 13 tiden gick vattnet, vi åkte in, var inne vid 15 tiden. Emil föddes 18.49. :love:
 
Sv: det drar ihop sig...

saken är den att jag har ont i blygdbenet för det mesta, ffa när jag legat - jag kan kan knapt resa mig.jag har täta sd eftermiddagar och kvällar. magen har sjunkit rejält och enl BM har jag ett rymligt bäcken!
då kanske jag inte behöver tappa hoppet om att bebis ska komma lite i tid då!
 
Sv: det drar ihop sig...

Du har ju en fog i fram också som du kan få foglossningar i (säger man så?)

Rasmus kom 6 dagar före BF
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp