Det gör ont i hjärtat..

YorkWann

Trådstartare
...att se ett barn ingen vill ha...

:(

Hur kommer det sig att det kan gå så långt att man säger att man inte vill ha sitt barn?

Sv: Det gör ont i hjärtat..

Tyvärr så fungerar inte barnskyddslagarna lika bra som djurskyddslagarna ...
Fel människor får barn och det är alltid barnen som får lida.

...att se ett barn ingen vill ha...

:(

Hur kommer det sig att det kan gå så långt att man säger att man inte vill ha sitt barn?

För att graviditeten var ofrivillig?
För att man blir såpass fysiskt eller psykiskt sjuk att man inser att man inte kommer kunna ta hand om barnet på ett bra sätt, utan det får det bättre hos någon annan?
För att man är så fattig att man inser att barnet kommer bli både svältfött och sjukt om det stannar hos en, eller kanske inte ens klara sig?

Jag tror det finns lika många skäl som det finns föräldrar som lämnar bort sitt barn. Och jag tror att det är ett svårt beslut som ingen gör lättvindigt.

Däremot är det ju inte sant att bara för att bioföräldrarna inte vill eller kan ta hand om barnet så är det ingen som vill ha dem. Det räcker ju att titta på köerna till att få adoptera för att inse att det inte är så.

Det sorgliga är väl inte föräldrar som inser att de inte är uppgiften mäktig och lämnar bort sitt barn till någon annan, där de kommer ha det bättre, utan föräldrar som behåller sina barn trots att de inte mäktar med uppgiften?

Fast du, ofrivilliga graviditeter går att avsluta, och att inte ha råd med barn i dagens Sverige?

Visst finns det skäl, absolut, men just i detta fallet falerar dina ergument. :) Det inget spädbarn det handlar om.

Men i trådstarten skrev du inget om att det handlade om ett specifikt fall, eller ens att det skulle vara i Sverige. Vill du diskutera ett specifikt fall får du kanske ge lite mer detaljer, annars blir ju diskussionen just om hur kvinno kan föda barn utan att kunna ta hand om dem på ett mer allmänt plan, oberoende av tid och plats.

Psykisk och fysisk sjukdom kan drabba människor även i Sverige, det finns inte bot för allt. Vidare kan mamman ha varit så påverkad av sjukdom eller missbruk när barnet blev till att hon inte kom sig för med abort av olika skäl.

Trodde det framgick.

Såhär då:

"det gör ont i hjärtat när man ser barn som vet att de är oänskade" En 5åring som inte vill åka hem från förskolan, som har konstant ont i magen, som söker uppmärksamhet på alla håll för att någon ska se, som slåss för att någon ska ta i honom. Även dålig uppmärksamhet är ju uppmärksamhet...

Det finns alla möjligs skäl tyvärr :( I mitt fall var det en skilsmässa, och sedan hade pappa en 'ny familj' och mamma orkade inte riktigt, förmodligen depression och så. Jag ville inte heller hem från dagis när jag var liten. Älskade mitt dagis, det räddade mig. Och senare fritids (samma ställe).

Det finns alla möjligs skäl tyvärr :( I mitt fall var det en skilsmässa, och sedan hade pappa en 'ny familj' och mamma orkade inte riktigt, förmodligen depression och så. Jag ville inte heller hem från dagis när jag var liten. Älskade mitt dagis, det räddade mig. Och senare fritids (samma ställe).

Så fruktansvärt att läsa! Jag längtar efter mina barn varje dag och vill helst vara med dem så mycket som möjligt. Nu i helgen har tonåringarna varit hemma istället för att vara med kompisar och det är underbart!

När mina barn flyttar hemifrån så får det nog bli fosterbarn. Alla förtjänar kärlek och ett hem där nån längtar efter en!

Jo att inte vara önskad och längtad efter är ingen hit, jag längtar efter min dotter jämt, trots att jag ibland längtar efter tystnad ;).
Vi var på spa i helgen jag och maken, och Elina hade barnvakt. Åh vad jag saknade henne hela tiden, det är så SKÖNT att sakna sina barn.

kan inte se annat än att psykist hälsa ligger bakom.

kanske barnet kom till under speciella förhållanden?
mamman kanske inte fick nog med hjälp att bearbeta förlossning/småbarnsperiod?

att ta hand om ch älska sitt barn är väl för dom flesta en självklarhet, men jag tror att det är långt ifrån alla som upplever det just som självklart.

och visst är det hemskt synd om barnet, men jag kan inte låta bli att lida med föräldrarna åxå, det måste vara jättejobbigt att "sitta fast" med ett barn man egentligen kanske inte ville ha och inte kan förmå sig att älska fullt ut.

Trodde det framgick.

Såhär då:

"det gör ont i hjärtat när man ser barn som vet att de är oänskade" En 5åring som inte vill åka hem från förskolan, som har konstant ont i magen, som söker uppmärksamhet på alla håll för att någon ska se, som slåss för att någon ska ta i honom. Även dålig uppmärksamhet är ju uppmärksamhet...

Händer detta på ditt jobb eller där du har dina barn? Jag hoppas att du som vuxen varit i kontakt med soc om detta, för detta är ett barn/familj som är i stort behov av stöttning av något slag.

Trodde det framgick.

Såhär då:

:( Fruktansvärt

Min sambo har helt underbara tvillingar där mamman tyvärr enl. grannar och familj har sagt att pojken ville hon inte ha:confused:.. Bara flickan men tydligen är det en statuspryl att ha tvillingar för hon vägrar att dela på dem..

Nu ska de börja bo hos mamman på heltid och jag undrar hur pojken kommer att klara det när han är så himla beroende av sin pappa, vi kommer antagligen bara att få ha dem varannan helg eller så:cry:..

Mamman skulle bli vansinnig om hon visste att pojken har börjat kalla mig för mamma:love:. Försöker att få honom att låta bli men säger jag till honom så börjar han att säga mamma ännu mer..

Händer detta på ditt jobb eller där du har dina barn? Jag hoppas att du som vuxen varit i kontakt med soc om detta, för detta är ett barn/familj som är i stort behov av stöttning av något slag.

Ålder och "förskola" är fingerade såklart, och det är någon jag har i min närhet , eftersom jag känner till fallet, men under andra former :)

Jag har inte varit i kontakt med någon, det sköts på annat håll, det säger dock inte att det fortfarande är beklagligt att se. Självklart är dessa personer i behov av stöd??

:)

Liknande trådar

Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 852
Senast: Seaside
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 116
Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 096
Senast: Blyger
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
806
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pluggtråden
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur