Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Casteloro

Trådstartare
:eek:

På riktigt alltså. Det är inget skämt! :crazy: Kan det vara något slags virus? Datorn har varit lite knäpp under en tid, och det jag veti nte vilken gång i ordningen det är som den pratar ryska. Inte högt, men lägger man örat nära den så hör man relativt bra. Det blir inte högre för att jag höjer ljudet på datorn heller! :eek:

Antagligen skall den här ligga på datorer, men det faktum att den pratar ryska fick mig att lägga ut den här på ÄU! :cool:
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

hahaha.. min hemtelefon hemhemma tror jag är avlyssnad, då man nästan alltid kan höra att svagt mummel i bakgrunden när man ringer ( även innan man har slått ett nummer eller när man har lagt på ) man kan ävan ibland urskilja ord och meningar :p

du är säkert också avlyssnad, fast av typ ryska maffian ;) :p
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Det har hänt hos mamma o pappa med :eek: någon pratar på nåt knas språk i högtalarna... :crazy:
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Min dator på rummet snappade upp en finsk radiokanal förut. Kunde dra igång när som helst (trots att datorn var avslagen!), varierande ljudnivå och gick inte att stänga av. Numera är den datorn urkopplad.
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Svar till alla:

Men hur sjutton kan det gå till? Jag tycker verkligen att det är läskigt! :crazy: :D
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Det är inte bara lite brus eller en elektrisk störning som du tolkar till ryska?
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Datorn kanske fungerar som någon slags antenn. Bor du nära någon mast? Annars har jag ingen aning.:D
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Nej, jag tror faktiskt att det ÄR ryska! Ja, nu kan ju jag inte det språket, men någon form av det baltiska språket är det! :eek:
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Man har ju hört om talande element, men datorer? :rofl: När ni listar ut hur det går till, säg till!! :D
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Högtalarkablarna funkar som radioantenn typ, råkade ut för det här fenomenet på ett par gamla datorhögtalare för ett antal år sedan.. :p
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Jag sa ju:mad:

Fast jag kan ju verkligen inte påstå att jag är säker;)
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Alla:

Karln har äldre högtalare, kanske är det så att det fungerar som en antenn? :D Jag skall be honom att titta på detta i morgon då han kommer hem från jobbet.
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Alla:

Karln har äldre högtalare, kanske är det så att det fungerar som en antenn? :D Jag skall be honom att titta på detta i morgon då han kommer hem från jobbet.

Säkert är det så. För mig kom och gick det över ett år innan jag flyttade datorn 2-3 m och efter det hände det bara enstaka gånger innan jag drog ut alla sladdar.

Någon undrade om det inte bara var brus. Jag är iaf helt säker på att min pratade finska, emellanåt var det så klart och tydligt som om jag hade vanliga radion på.
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

hahaha.. min hemtelefon hemhemma tror jag är avlyssnad, då man nästan alltid kan höra att svagt mummel i bakgrunden när man ringer ( även innan man har slått ett nummer eller när man har lagt på ) man kan ävan ibland urskilja ord och meningar :p

du är säkert också avlyssnad, fast av typ ryska maffian ;) :p

Så är det hos oss också! Ibland hör man klassisk musik och ibland låter det som nåt nyhetsprogram på ryska/finska:crazy:
 
Sv: Det här är läskigt. Min dator pratar ryska!

Högtalarkabeln fungerar som en AM-antenn. Mottagningen varierar med atmosfäriska förhållandena, därför man hör det ibland och ibland inte. Next!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 112 Appen
  • Flytta eller ej?
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp