Det här med bett..

Den typen av mundel kallas Billy Allen och är mycket rörligt men samtidigt stabilt. Alla hästar jag haft har funkat bra på den mundelen.
Just Hööks variant är helt okej. Jag föredrar bett i sweet iron, de känns lite mer levande än rostfritt. Kan rekommendera att kika på snaffle bit (betyder tränsbett) i en westernbutik, finns lite andra material och ytskikt där.
Ja,mycket möjligt har ingen aning om vad mundelen kallas då jag bara sett den på hööks
Men nycket rörligt skulle jag inte påstå? Den kan vickas kanske en halv cm i lederna, men håller alltid "den raka formen" om man kan säga så?

Hursom, kan som du säger säkert finnss bättre varianter, men då det kostar så lite med hööks bett man det kanske kännas mindre smärtsamt att prova själva mundelen om hästen sen ändå inte gillar den
 
Tänker vi inte på samma kanske? Sorten jag syftar på går att snurra helt, det är ledat på mitten. Det gör det rörligt i hästens mun, hela sidorna kan snurra. Men det håller ju den form det har, precis som alla bett av metall.
Har själv hööks-varianten och den funkar. Jag syftade mest på att det finns fler sorter och modeller att välja på i en westernbutik. Utan att det kostar mer.
 

Liknande trådar

Utrustning Vi har en shettis som min 8-åriga dotter börjat rida lite mera på nu. Tidigare har det varit väldigt sporadiskt men nu har intresset...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej Buke :D Tänkte höra om någon här har input att komma med för min kära häst. Ett 8-årigt halvblod som går dressyr, hopp och...
Svar
10
· Visningar
1 818
Senast: Ace
·
Dressyr Klurar inte ut detta utifrån snabb koll i bett-bilagan till TR så kollar här. Som oerhört förändringsobenägen har jag ridit på likadant...
Svar
2
· Visningar
1 131
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hästen (Islandshäst) behöver ett nytt bett. Enligt utbildad hästtandläkare har hon liten mun och behöver ett smalt bett. Hon har nu...
Svar
7
· Visningar
3 774
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp