Det här med clear round alltså..

Lenis

Trådstartare
..det kändes ju helt ok när man var ridskoleknatte, och för unghästar är det ju ändå kval och meriterande. Men jag som nu dammat av mig själv efter tio år utan häst, och införskaffat en äldre herre med en massa rutin som tycker det är rätt kul att kliva över småhinder och få beröm som om det vore OS. Jag vill ju ut och tävla lite lätta klasser typ 90-100, och döm om min förvåning när de flesta 90 verkar gå som CR även på vanliga tävlingar. Det är ju jättetrist :crazy: jag har ju dragit runt på pay&jump och ville ju ut ”på riktigt” för att få rida lite annat. Hoppas på att det ska komma fler med annan bedömning längre fram i säsongen.

Hur tänker ni om det där, känns det kul att rida CR med rutinerad häst, kan man inte lika gärna rida pay& jump då?
 
Hmm, så tror jag inte det är häromkring. Kollade snabbt equipe på de aktuella tävlingarna och såg ingen som hade clear round på högre än 80..
Det var ju roligare :) av ren nyfikenhet, hur hade du tänkt om det varit som hos oss, mest CR?För jag tänker att det måste ju komma nånstans ifrån. Men jag tycker det känns trist.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp