L
londoninmyheart
Jag har en 14-årig d-ponny som jag tävlar i hoppning med. Just nu rids han på ett vanligt tredelat bett vare sig det är hoppning, dressyr eller terräng men då han blir något stark i terrängen, och ibland även i hoppningen, så vill jag prova något skarpare bett. Har ridit honom på pessoa i hoppningen vilket funkat ganska okej men den eviga diskussionen om detta bett gör att jag inte riktigt vill rida på det, han känns inte heller riktigt bra på det. Jag har blivit tipsad om att rida på ett delat jaktkandar (är det samma sak som kimbelwick?!) utan kedja (då han väldigt lätt får skav, vare sig man har skydd eller inte). Gör remontnosgrimma någon skillnad när det gäller bettet? Har hört blandade tankar om detta, vissa tycker att det gör bettet starkare och vissa tycker det är samma sak som med någon annan nosgrimma. Rider just nu på aachen.
Han är en lång ponny som man måste rida ihop ordentligt vilket blir nästintill omöjligt då han blir stark.
Hoppas att ni kan komma med tips då jag är helt värdelös på det här med bett!
Tack på förhand.
Han är en lång ponny som man måste rida ihop ordentligt vilket blir nästintill omöjligt då han blir stark.
Hoppas att ni kan komma med tips då jag är helt värdelös på det här med bett!
Tack på förhand.
Senast ändrad av en moderator: