Flyttbart/flexibelt stängsel?

Linda_A

Trådstartare
Jag (och inte minst hundarna) tycker det är väldigt trist att de inte kan vara lösa i trädgården när vädret är fint. Vi har en ganska liten trädgård och den är inte strukturerad med ett staket i åtanke, så utan att göra mig av med en massa träd och buskar kan jag inte inhägna hela tomten. Därför vill jag inte ha nåt permanent staket utan mer några sektioner som jag kan sätta upp under vår och sommar för att blockera de mest attraktiva rymningsvägarna. Finns det något som passar till det?

Jag (och inte minst hundarna) tycker det är väldigt trist att de inte kan vara lösa i trädgården när vädret är fint. Vi har en ganska liten trädgård och den är inte strukturerad med ett staket i åtanke, så utan att göra mig av med en massa träd och buskar kan jag inte inhägna hela tomten. Därför vill jag inte ha nåt permanent staket utan mer några sektioner som jag kan sätta upp under vår och sommar för att blockera de mest attraktiva rymningsvägarna. Finns det något som passar till det?
Hur högt staket behöver? Ett sånt här https://www.lantkompaniet.se/hoensn...a-AWJWvCY2VvxNlLlQV1IiGh0V3i_myxoCZGAQAvD_BwE
Är ju bara drygt en meter högt men om det bara ska hindra från att råka slinka förbi kanske det räcker?

Hur högt staket behöver? Ett sånt här https://www.lantkompaniet.se/hoensn...a-AWJWvCY2VvxNlLlQV1IiGh0V3i_myxoCZGAQAvD_BwE
Är ju bara drygt en meter högt men om det bara ska hindra från att råka slinka förbi kanske det räcker?

Ah, det där skulle mycket väl kunna fungera. Den ene är jag säker på att han inte hoppar, han är lite feg för staket. Och tanken är inte att de ska kunna vara ute ensamma (eftersom det är öppet förutom buskar in till ena grannen och där får vi inte in nåt stängsel), utan mer när jag jobbar i trädgården och så.

Liknande trådar

O
Övr. Hund Vi har ibland besök av andras hundar på tomten, både jakthundar som snurrat iväg från sitt spår, folk som har med sina hundar i arbetet...
Svar
12
· Visningar
975
Senast: Anders
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 329
Senast: Lazio
·
V
Övr. Hund Vi har precis flyttat till ett hus inne i ett samhälle. Vi tyckte detta var ett jättebra ställe, då vår hund kunde få springa lös på... 2
Svar
25
· Visningar
6 475

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka