Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tar med det som känns relevant. Har haft hand om rekryteringen på ett gammalt jobb och herregud säger jag bara. Att Gunnar jobbat i korvkiosken 1984 i fem månader är VÄLDIGT irrelevant typ alltid när man söker ett jobb 30 år senare... (och ja, det var inte bara Gunnar som listade gamla sommarjobb från ungdomsåren för typ ett decennie sedan)Hur gör ni när ni skriver cv, tar ni med rubb som stubb eller sållar ut det onödiga jobben/ utbildningarna som inte har något med tjänsten du söker att göra?
Jag är rätt förvissad om att en potentiell arbetsgivare är mer intresserad av min kompetens än vad jag gjorde fyra sommarmånader 1989.
Hur gör ni när ni skriver cv, tar ni med rubb som stubb eller sållar ut det onödiga jobben/ utbildningarna som inte har något med tjänsten du söker att göra?
Jag tar alltid med en helt oviktig grej, nämligen att jag en gång var anlitad som sekreterare/översättare vid EM i brottning. Det har ingen som helst relevans för det jag arbetar med, men oj, vad folk minns det! (Jag har ingen kunskap eller erfarenhet inom brottning heller.)Men, som @tornblomma är inne på, så kanske det var något som stack ut, som kan vara intresseväckande kuriosa.