Det nya tränset, bra eller bullshit?

Sv: Det nya tränset, bra eller bullshit?

Nån som har koll! :bow:

Jag tyckte själv att det var fult rent estetiskt, men kan säkert vara bra för tjaffsiga hästar som sagt.

Jag tror det kostar max 1500 inkl tyglar... Iaf i den affären jag såg det. Kanske finns flera olika modeller iofs...

Det har inte funnits i någon butik än, det har funnits ett provträns här i Sverige som en av topp-hoppryttarna har provat, sedan har Dyón skickat de 20 första tränsen han gjort direkt till Falsterbo, till Equality Lines monter där.
Jag tror knappast något butik kommer sälja det för 1500:- för då kommer de förlora pengar på vartenda träns de säljer...

Vet du hur ett bitless bridle ser ut? lite samma tanke här. Det går en rem från vänster sida av nackstycket, som går under hakan och fästs i en ring i nosgrimman på höger sida, och likadant på andra sidan. Dessa remmarna är ställbara och knäpps fast med en liten hake. Dessa finns här istället för den vanliga käkremmen, och håller då allt på plats.

Varför skulle de förlora pengar på att sälja det för 1500:-? Det är väl gjort av läder med vanliga metallspännen? Materialet till ett träns kostar inte många kronor, varken spännena eller lädret, oavsett hur "speciellt och fint" lädret är.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka