Det personliga brevet

Shaggy

Trådstartare
Nu har jag funderat, ändrat och fått spader i en vecka. Jag håller på och ska söka jobb, bra idé då man inget har. Nu har jag hittat ett som jag tror att jag verkligen vill ha. Jag tror att jag fått ihop ett relativt okej brev om än lite kort, det är på en halv A4. Fördelen är att de bör orka läsa det :p. Problemet nu är avslutningen. Jag avskyr floskler men jag misstänker att man ska skriva någon floskel där typ "jag ser fram mot ett personligt möte" eller liknande. Det där är det minst floskelartade jag kan komma på.
 
Så har jag lärt mig, att man avrundar med en "floskel". Fast det går kanske att skriva om den så som du gillar bäst?
 
Jag har i slutet av mitt personliga brev avslutat med varför jag ska få tjänsten, mina egna styrkor och vad jag tillför som ingen annan har.
 
De gånger jag ledsnat på floskler har jag dragit till med ett lite mer uppstudsigt "Vi ses!". Annars hör väl floskler och artighetsfraser lite till mallen när det kommer till just jobbansökningar.
 
Jo de gör väl tyvärr det men jag tänkte försöka undvika dem så gott det går. De könns så falska och jag avskyr att vara falsk.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 044
Senast: mars
·
Skola & Jobb Jag har varit arbetslös sedan i somras och söker aktivt efter nytt jobb. I mitt CV anger jag slutdatum på min senaste anställning, så...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 261
Senast: Youma
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 792
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 417
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp