Det ska bli en D60!

Andorra

Trådstartare
Har bestämt mig nu och ska köpa en Nikon D60. Ska även satsa på att köpa ett zoomobjektiv direkt eftersom jag tror att jag kommer sakna det annars. Vad rekommenderar ni för objektiv i prisklassen 1500-3000:-?

Sv: Det ska bli en D60!

Menar du telezoom objektiv? Zoomobjektiv innefattar alla objektiv som det går att zooma med, dvs. även t.ex. vidvinklar.

Om du menar telezoom får du nog mest för pengarna (I den prisklass du nämner) med Nikkor 55-200 med VR.

Givetvis menar jag telezoom. Tackar för tipset.
Var finns det för objektiv som har 18-200 och ungefärlig prisklass?

Jag har det objektivet Irenes tipsade om och är väldigt nöjd med det! Det är sällan jag känner att jag behöver kunna ta bilder närmare än var det objektivet klarar av, och vid de tillfällena har jag kitobjektivet att byta med. Lycka till med kameraköpet! :)

jag har ett 70-300 VR mycket nöjd med det.
Har testat 55-200 men det var inte så myckket zom som jag ville ha.

Dock ligger 70-300VR över din prisklass.
Men rekomenderar det varm:laugh:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
404
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 447
Senast: Nota
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden
  • Födda 2022
Tillbaka