Bukefalos 28 år!

Det tar sej *tyvärr*...

V

Vaccan

mina katter har bara vart utekatter i drygt ett år (12 augusti förra året flyttade jag hit) och de har succesivt lärt sej att vara ute ensamma och har sakta men säkert börjat hitta upp i skogen där de lattjar i slyn större delen av dan... hela dan för att vara exakt :smirk:

Jag jobbar delad tur idag och kom hem vid tolv, och vad ser jag??
Fönstret är öppet hela dagarna för att de ska kunna hoppa in och ut bäst 17 de vill och sova, äta eller dricka inne. Och nu hade någon av dem .. förmodligen den yngsta, slaktat en liiiiten liiiten fågelunge mitt på köksgolvet. Tagit den ute, tagit in den hit och bollat runt med den (fjädrar över*jävla*allt) Myysigt :crazy:

Det här var en nackdel med att ha utekatt jag inte riktigt räknat med :angel: ...medans jag skakade mattan skällde jag ut dem grundligt, jag förklarade hur fegt det är att ge sej på någon som är mindre än en själv bara för det höga nöjets skull.
Men inte hjälper det... :smirk:
 
Sv: Det tar sej *tyvärr*...

hehe Nej det hjälper inte att skälla på dem men var glad att den var död,fått in levande både kajor & skator... :eek: fattar inte hur de bär sig åt...elakt är det iaf,häromdagen försökte den ena ta en mås fick tag i ett ben & hängde nästan med upp i luften,undrar bara hur detta skall sluta....
 
Sv: Det tar sej *tyvärr*...

skälla per definition ;)... de ser så oskyldiga ut så fasten jag vet att det är Lillen som nöp en unge som poppade ned från taket (han blev nämligen iaktagen av en granne :devil: ..) Ungen hade kommit ned på backen av någon anledning, kanske inte fattade hur man flaxar .. och hans mamma hade inte lärt honom att saker på fyra ben och fem vassa ändar av sex... passar man sej för :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp