Bukefalos 28 år!

Det värsta som hänt er på lydnadstävling!!!

Jag har oxå gått av rallylydnadsplanen med min gamling med bara strax över noll poäng. Han är väldigt löptikskänslig och han nosade heeela banan och lyssnade inte ett dugg. Jag kunde inte låta bli att skratta åt honom för han var precis hur rörig som helst, kunde inte ens sitt.

En annan gång med andra hunden, i fortsättningsklass, så gjorde han de 2-3 första skyltarna som han skulle. Därefter tittade han på mig som om han sa "du kan gå resten själv matte" och så gick han rakt ut från planen och satte sig precis utanför kanten. Domare o skrivare skrattade gott.

Sen en gång för väldigt många år sedan tävlade jag lydnadsklass 2, måste ha varit 1987-1988. Då var platsliggningen utom åsyn även i klass 2. Alla la sina hundar och gick runt på baksidan av klubbstugan. Det dröjde inte många sekunder innan man ropade att vi skulle komma fram igen. Två stora hundar var i fullt slagsmål, de två som låg precis på båda sidor om min lille dvärgpinscher. Han syntes inte. Flera av de andra hundarna hade gått upp och/eller flyttat på sig. Den lille låg kvar hela tiden ut och de två som slogs fick man långt om länge isär. Hjärtat åkte såklart upp i halsgropen när han inte syntes, trodde först det var honom de slet i.
 
Jag har gått ett helt fritt följ utan hund. Slå det om ni kan!



Jag hade fått skäll av tränaren för att jag sneglade på hunden och att jag måste lite på henne hon var ju klockren. Så nu jäklar tänkte jag och gick. Hunden låg kvar. Domaren fortsatte kommendera vägar och stopp och jag gick jätteduktigt. Folk började fnissa och när jag kom i en viss vinkel ser jag att hunden ligger kvar på utgångsplatsen.
 
Jag har gått ett helt fritt följ utan hund. Slå det om ni kan!



Jag hade fått skäll av tränaren för att jag sneglade på hunden och att jag måste lite på henne hon var ju klockren. Så nu jäklar tänkte jag och gick. Hunden låg kvar. Domaren fortsatte kommendera vägar och stopp och jag gick jätteduktigt. Folk började fnissa och när jag kom i en viss vinkel ser jag att hunden ligger kvar på utgångsplatsen.

Hahahaha!! Tack för dagens skratt! :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp