Bukefalos 28 år!

Det var inte så här det skulle sluta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag reds terminens sista ridlektion. Jag fick en häst som jag gillar. Vi började på uteridbanan men red sedan ut på ängen med terränghinder. Först red vi lite dressyr och sen red vi genom graven, en grop i marken och en låg stock på marken vid en kant. I skritt gick det bra. Jag hade inte tänkt trava, dels för att jag satt i en dressyrsadel och dels för att hästen inte hoppar så bra och har dålig koll på benen. Nu gjorde jag de ändå, hästen halkade, skuttade till och jag åkte av. Så onödigt.

En stund senare när vi red på rad längs staketet, började hästen studsa och slängde upp huvudet väldigt högt. Han träffade min näsa. Rejält. Fy fan, känns ju som bara förnamnet här. Jag fick stopp på hästen, kastade mig av och la mig i gräset medan jag höll för näsan. De fick lyfta upp mig därifrån och baxa in mig i en bil. Från bilen kunde jag gå själv, hängandes med armen runt en person. Jag fick en säng att ligga på, filtar över kroppen, mer papper till näsan och ett glas vatten. Där låg jag sedan rätt länge. Så småningom tog jag mig upp och gick ut och satte mig. Jag fick skjuts hem sen. Ridskolechefen/ridinstruktören körde mig i sin bil och en annan i personalen körde efter i min bil.

Så himla snöpligt slut på lektionen. Min t-shirt och handskarna kommer jag att kasta då jag inte kommer anstränga mig för att få rent dem från fläckarna. Så nu sitter jag här och känner mig inte på topp direkt. Jag hade uppskattat sällskap här idag men folk är antingen upptagna eller bor för långt bort.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 334
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp