Diarium, offentlig/statlig verksamhet

Ms Sally

Trådstartare
Vilka uppgifter måste man uppge om sig själv när man begär uppgifter ifrån diarium (via mail)?

Vilka uppgifter får man sig tillsänt om man uppger ett diarienummer som man vill ha uppgifter om (upprättat, ej avslutat ärende)?

Nån som vet?
 
Sv: Diarium, offentlig/statlig verksamhet

Du behöver inte uppge några uppgifter om dig själv mer än adressen de ska skicka handlingarna till. De kan inte skickas via mail pga. PUL.

Det du kan få ut är inkomna handlingar och avslutade ärenden, inte tjänsteanteckningar osv under pågående utredning. Om det är sekretessbelagt får man förstås inte ut något.
 
Senast ändrad:
Sv: Diarium, offentlig/statlig verksamhet

Beroende på vilket statligt verk vi pratar om här så skickar "vi" bara till folkbokföringsadressen, annars är tjoffsan svar det som gäller.
 
Sv: Diarium, offentlig/statlig verksamhet

Inte hos oss, som är ett mycket stor statlig myndighet. Då är det brev till folkbokföringsadressen som gäller.

Och gäller det ett specifikt ärende så behöver man inte uppge diarienummer heller utan det räcker med att tydligt tala om att "jag vill ha alla handlingar i mitt ärende gällande xx" och är det mycket omfattande får man betala en liten summa för pappret, minns dock inte exakt hur mycket. Som sagt, så funkar det hos oss.
 
Sv: Diarium, offentlig/statlig verksamhet

Vilken statlig myndighet skickar ärenden och utredningar via mejl?
 
Sv: Diarium, offentlig/statlig verksamhet

länsstyrelsen bland annat, beroende på vad det är. Djurskyddsärenden kan skickas via mail tex. Kommuner kan skicka via mail, det är ju offentligt.
 
Sv: Diarium, offentlig/statlig verksamhet

Svarar alla-knapp:

Tack!

Det är i första hand att jag skulle vilja veta hur många som sökt en viss tjänst (som jag också sökt). Det borde man ju få veta via mail, eller hur?

Senare, om jag inte får tjänsten, kanske jag vill veta vilka det var och vilka kvalifikationer den lycklige hade. Då får jag väl be om att få kopior av ärendet via posten.

Upptäckte att en tjänst jag sökt på en annan myndighet, där diariet på webben angav antal inkomna handlingar, hade "företrädessökande" på den och i princip alla tjänster jag kollade, de senaste åren... :(
 
Senast ändrad:
Sv: Diarium, offentlig/statlig verksamhet

Det borde du absolut kunna få ut på mail. Men det hjälper dig ju inte att få jobbet. Jag hade nog hellre ringt upp efter ett par veckor om jag inte hört något, passat på att berätta lite om mig själv och frågat då om det finns företrädesökande och hur många som sökt mm. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 224
Senast: Enya
·
Fordon I juli tappade alltså bärgaren våran bil. Den åkte ner för en backe och krockade med ett träd. Bakluckan gick sönder och lite annat...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 266
Senast: et_flickan
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 286
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 982
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp