Digital voice recorder, akuthjälp!!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare cupcake
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 039
C

cupcake

Jag har megaklantat mig:cry:

Har spelat in en intervju till en uppsats och haft ngn konstig inställning så 2/3 är tappad. Har råkat komma åt en av knapparna på sidan så den var inställd på conf istället för lecture.

Snälla någon!! Säg att den går att få fram i sin helhet istället för denna sönderhackade pratfil som ligger otydbar i min dator

*jag är hopplös, jag är hopplös, jag är hopplös*

Sv: Digital voice recorder, akuthjälp!!

Snälla någon!! Säg att den går att få fram i sin helhet istället för denna sönderhackade pratfil som ligger otydbar i min dator
Vad är det för fabrikat och modell på din recorder?

Beskriv hur inspelningen låter?

Hur lång (tid) är inspelningen?

Det är en Olympus DS-30.

En timmes intervju är decimerat till 13 minuters 5-sekunderssekvenser (som man hör klart och tydligt). Som om man tog ett ljudband och klippte av bitar med jämna mellanrum och kastade i papperskorgen :cry:. Som ett band fullt med ledtrådar ungefär.

Har provat att spela upp det långsammare och det är samma skit .. Använder windows mediaplayer.

Provade att spela in lite på samma inställning på fickminnet igen och det gjorde samma fel. Ändrade inställningen till lecture och det funkade. Ändrade tillbaka till conference och då gick det plötsligt (enl bruksanv är conf en bra inställn för samtal mellan ett fåtal personer). Den måste ha hakat upp sig under inspelningen (?)

Jag kan ju inte lämna iväg ljudfilen till något datasnille heller pga konfidentialiteten.

Det är en Olympus DS-30.

En timmes intervju är decimerat till 13 minuters 5-sekunderssekvenser (som man hör klart och tydligt). Som om man tog ett ljudband och klippte av bitar med jämna mellanrum och kastade i papperskorgen :cry:. Som ett band fullt med ledtrådar ungefär.

Har provat att spela upp det långsammare och det är samma skit .. Använder windows mediaplayer.

Provade att spela in lite på samma inställning på fickminnet igen och det gjorde samma fel. Ändrade inställningen till lecture och det funkade. Ändrade tillbaka till conference och då gick det plötsligt (enl bruksanv är conf en bra inställn för samtal mellan ett fåtal personer). Den måste ha hakat upp sig under inspelningen (?)

Jag kan ju inte lämna iväg ljudfilen till något datasnille heller pga konfidentialiteten.
Jag förstår. Det låter ärligt talat inte som om utsikten att restaurera materialet är så god. Om femsekundersklippen ligger "rygg mot rygg" som du beskriver så existerar sannolikt det saknade materialet överhuvudtaget inte på minneskortet/internminnet i apparaten, och således inte heller i din kopierade fil (ens att gräva fram vid ett hypotetiskt räddningsförsök). Jobbigt läge, du får helt enkelt förlita dig till dina minnesintryck och eventuella anteckningar, och använda femsekunderssekvenserna som stöd... :crazy:

Haha, ja det är bara att bita ihop fortsätta gräva i minnet då och inte gräma sig nu när jag inser att det är kört.

Tack för att du tog dig tid att svara:).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Linda ben
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka