Bukefalos 28 år!

Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

Gry

Trådstartare
Den kemiska halvårskastreringen börjar lyda mot sitt slut (väntar på en "riktig") och det bor ca 7000 löptikar i området (nått åt det hållet ialf :D) och har nu haft en riktig pissig långrunda med min lilla gossegubbe :devil: Ska jag vara riktigt ärlig började jag fantisera ihop en säljesannons :angel: Men den är inte allvarligt menad. Puckot är inte till salu. Det bara kändes så en liten stund.:p Men jag fick en idé till en rolig tråd. Hur skulle era säljesannonser på er hund låta? Fast bara på skoj då alltså :idea:

Min hunds:

Draghund säljes!

Ta tillfället i akt och köp en aktiv hund med lungor i industrimodell och som alltid är med på noterna! Bobbo drar dig med förtjusning i hundpulka, på långskidor eller i kopplet på promenaden! Han är outtröttligt och kan vara aktiv en hel dag. Älskar att träna det mesta och är då uppmärksam och koncentrerad, i synnerhet om dina byxor bågnar av frolic. Kan komma på inkallning. Ibland. Kan absolut gå lös om du inte har några krav på att han ska befinna sig i närheten av dig.

Bobbo äter allt, vilket inkluderar allt som kan tuggas i ett hem, förutom det avsedda torrfodret. Besväras du av kattbajs i landen eller under altanen? He is your man! Bobbo hjälper gärna till! Har du utekatter som kräks upp hårbollar, inälvor eller annat läbbigt som du ogärna vill torka upp? Bobbo är en gentleman av stora mått. Detsamma gäller barnens läxböcker, större spindlar eller stillastående vatten i golvbrunnar.

Bobbo älskar barn, liv och rörelse och att det händer saker hela tiden. Han är lugn och stabil och är i total avsaknad av aggressivitet. Han älskar andra hundar och skäller glatt och drar sig gärna till dem på promenader- och du följer med, vare sig du vill eller inte, om du inte väger 90 kg eller så. Bobbo älskar alla djur och kan spåra upp vilket djur som helst om du vill! Vilket han gärna gör.

Bobbo värmer gärna upp din säng. Åt sig själv. I övrigt är han väldigt gosig och kramig, riktig kelgris.

Prisidé: oftast mkt dyr, runt en halv miljon eller så. Kan dock vid vissa tillfällen tänka mig att gå ner till en hundralapp eller mindre.

Svar till: Blandras med selektiv hörsel
 
Senast ändrad:
Sv: Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

Pga. ändrad tålamodsgräns är nu min lilla ängel ute till förfogande!
Skulle passa bra som terapihund, släpp lös honom i huset i tio minuter så kan du gå runt och sköta din terapi sedan, allt i från till att reda ut garnnystan till att hitta andra änden på toapappersrullen.
Skulle också passa bra som diet-kompis. Så fort kylskåpsdörren öppnas kommer han farande och tittar på dig med en perfekt anklagande blick. Om du ändå tar något ur kylskåpet så använder han sin kropp till att fälla dig när du går och äter glatt upp det du har i händerna.
Inga onödiga kalorier för dig alltså.

Fastnat framför tvn? Inga problem, med denna hund kommer du aldrig mer kunna se på tv. Är det fotboll så står han framför tvn och jagar bollen.
Är det dr.phil så skälls han ut.
Är det justin bieber så ylas det i takt.

Passar också som vakthund, om du går in i ett annat rum och kommer tillbaka så skälls du ut ordentligt för att du skulle kunna vara en förklädd brottsling.
Även grannens katt som smyger längs tomtgränsen hålls effektivt borta då han gärna sitter i fönstret och kollar din infart.

Söt att titta på i några veckor till (valp)
Passar dig med ett slott och stora rejäla möbler som han ej når upp till/kan flytta
Perfekt till dig med allergi, han vill aldrig gosas

Kan med fördel ta emot helt bord, hel soffa, hel säng, hela skor och/eller ett helt garnnystan som byte.


Svar till: DevilInDisguise
 
Sv: Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

Den enda jag kan komma på nått elakt/roligt om är Frodo (och husses hundar;)). Blir ju inte nått skrattframkallande med annonser om Fridolf och Boss eftersom de är perfekta!:angel:

"Damphunden" åter till salu
Gillar du att bli väckt samma tid varje natt av att någon trampar dig kärleksfullt i ansiktet och försöker slicka dig i gommen? Eller har du >500 får som behöver flyttas i högt tempo åt obestämt håll? Då är den här lätt hyperaktiva vallhunden nått för dig.
Gillar att både driva och flanka, så länge det går fort. Slutar aldrig jobba, inte ens när tio man försöker få honom att stanna.
Van att bo inomhus och är otroligt lättfödd. Han äter faktiskt precis vad som helst, även om han föredrar råttskit och toarullar. Ser ut som en räv med bokstavskombination och låter som en klämd fiskmås. Allmänt känd inom kretsen som "damphunden".

Söt när han sover.

Bra pris till rätt hem.
 
Sv: Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

:rofl: Jeezus vilken rolig annons! Höll på att spruta hela skärmen full med kaffe! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

Söt blandras säljes! alla tycker att hunden är söt, alla! kan även se ut som att han är otroligt snäll. Vilket är bra när man ska hitta hundvakt. Vill inte bli lämnad ensam, inte ens när man ska duscha. Så om du tror att du någongång vill vara mer än 10 cm ifrån hunden är detta inte rätt.

Avskyr allt som har hjul utom cyklar, bilar, motorcyklar, atv, hästvagn, allt ska dö! Har ingen social kompetens, men anser sig kompetent nog att styra allt. Om du tycker tinnitus verkar va kul så ska du åka bil mycket med denna hund!

Mycket lojal, men om du inte gillar djupa tandmärken bör du inte pressa honom. Alls..

Svar till: underyourskin.
 
Sv: Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

Komplett Wachtel med attityd säljes!

Jagar allt inklusive katter, möss och sädesärlor. Grovt skall som hörs bra, även på de tre sistnämnda.
Lättfödd och äter allt som kommer i sin väg, om det är din frukostmacka eller dina favorittofflor spelar mindre roll.
Trivs bra i sängen, vill helst ha en egen kudde men kan även tänka sig att dela med dig. Snarkar ganska högt, framförallt i ryggläge, och släpper väder ljudligt. Rapar ibland efter maten.
En fantastisk apportör, åtminstone vad gäller att söka ut och greppa. Lite jobb kvar med själva avlämningen, eftersom delar av fågeln i regel har hunnit hamna i magen innan denna del av momentet.

En härlig, intensiv hund som inte låter ägaren förfalla i slapphet! Sovmorgnar är ingenting för denne herre, och tycker du något annat så tar han dig snabbt ur dessa dåliga vanor - i regel med två välplacerade framtassar i ansiktet.

I övrigt är han snäll att gå med i koppel, om det inte finns andra hundar i närheten, och han lyssnar 100 procent på inkallning så länge det inte finns något annat som intresserar honom mer än just du.

Om någon i familjen har allergi bör ni lagra upp rejält med tabletter - han fäller januari-december, vill helst sitta i knät och gillar passionerade hångel.

Svar till: Störstbästochvackrast_2007
 
Sv: Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

Två mycket fina, snälla, glada,påhittiga och tillgivna setterhanar säljes.
Den som är intresserad skall ha OBEGRÄNSAT med tid och massor med tålamod.
de bör också ha MYCKET god lokal kännedom om sin omgivande terräng i en radie av ett par mil då de är mycket för att ta "utflykter" på egen hand. De krävs över två fårnät högt staket då dom tycker mycket om att hoppa, har dock ej tränat agilility utan detta är en medfödd talang hos dom. Bara man väl inhängnat dom klarar dom sin rastning på egen hand ,då de öppnar dörrar och går in och ut själva. Ni kan gärna vara trädgårdsentusiaster, då har ni samma intresse :att gräva upp trädgårdar. För övrigt världens bästa hundar.Sätter ut en nytagen bild på dom så liven:):banana:
 
Sv: Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

Flismaskin av märket Bullterrier modell 2011.

Har du för stor ved för att stoppa in i kaminen? Ja då har jag perfekta hunden för dig, han gör flis av ALLT!! En vedkorg är snabbt fixat, medan du tar en kopp kaffe fixar han jobbet!!

Vill du sedan ha fler kuddar i familjen, ja då är han även hunden för dig! På grund av kastrering är han nu överkåt och kuddar är det han faller för, har du en mysig filt? Ja, då kan även den falla i hans tycke!

Motion är inget du behöver tänka på då han inte vill promenera, du kan sitta på en stol och kasta boll i 5 minuter så är han nöjd sedan.

Pris: 8000:- Eller vänta, hämtar du omgående så bjuder jag på hund och bensinpengar!!! :devil:

:angel:
 
Sv: Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

Tandlös lagman

Har du kalla golv? Eller är du orolig för att försvinna när du håller för ögonen? Kanske har du fobi för att snyta dig?

Då är den här hunden precis vad du behöver.

Med en otrolig träffsäkerhet och stor omsorg ser han till att din nästipp alltid är nyputsad. Aldrig behöver du frysa om fötterna heller, eftersom han ständigt producerar en helt ny, svart och vit, heltäckningsmatta på golvet. Och i sängen. Om du råkar placera dig så att ditt ansikte döljs av möbler/händer/tyg/vatten så ylar han och kommer rusande till din räddning (om du befinner dig i vatten så hoppar han i efter. Väl framme vid dig blir det dock din tur att rädda honom, eftersom han kommer på att ni måste kramas en stund istället för att simma). Du behöver heller aldrig känna dig ensam när du borstar tänderna, eftersom Boss omedelbart söker din ögonkontakt i spegeln.

Kan enkelt parkeras med utsikt över närmsta fårhage när du inte har användning för honom, där sitter han glatt och tittar i timmar i sträck, oavsett väderlek. Och oavsett om du ropar som en tok efter honom.

Funkar även ypperligt för förflyttning av sandlådor/lera/skit.
 
Sv: Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

Är du skådis och trött på att spendera timmar i sminket för att få till de där perfekta blåtirorna och fläskläpparna?

Har du en alldeles för stor säng?

Eller är du trött på att din (manliga)partner tjatar om att skaffa barn?

Fridolf kommer att se till att varje morgon inleds med nya fina blemor i facet. I sina ömhetsbetygelser kan det hända att han trampar på både familjejuveler och ögon, men det är enbart av kärlek. Precis som sin bror är han en ypperlig gomtvätt och botar därför effektivt eventuell halitos.

Nattetid ligger han gärna mitt i sängen, på tvären (som gjort för att uppmuntra nattyoga!) och morrar vildsint om någon stör hans skönhetssömn. När han förstår att han råkat morra åt sin människa inleds dock morgonrutinen med tillhörande hångel. Perfekt för dig som inte har tid att göra morgongympan, eller som behöver bli väckt regelbundet för att slippa mardrömmar.
 
Sv: Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

Vilken rolig tråd :D

Ska se om jag kan göra en annons senare..
 
Sv: Din hunds säljes-annons! Hur skulle den lyda?

*kl*

Jag äälskar att läsa såna här trådar.
Meeen... jag kan verkligen inte komma på något att skriva om min hund som skulle passa in här :o Får fundera en stund till :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp