Din oanade talang?

Jag läser också hyfsat snabbt, på svenska snittar jag ca 110 sidor i timmen, på engelska betydligt långsammare dock.

En annan "talang" är att jag är grymt bra på att hålla mig :D Har nog lyckats tänja ut min urinblåsa rejält, förra veckan vägde jag mig innan toabesöket och efteråt, och genom att enbart kissa gick jag ned 0,9kg.
 
Har du några oanade talanger? Berätta!

Jag är löjligt bra på att gissa vad klockan är, 9 gånger av 10 är jag oerhört nära. Är även bra på att mäta avstånd med ögonmått. Båda dessa saker till min sambos stora förtret då jag alltid vinner vid sådana gissningstävlingar :D (exempel: hur många meter vattenslang behövs för att nå upp från stallet bort till blomrabatten ute vid vägen?)

Ganska tråkiga partytrick däremot :angel:

Min talang är att jag är bra på att analysera varför det blev som det blev på ett vist sätt. Är ofta super disträ - hjärnan är upptagen med att tänka o fundera på något och går alltid in i saker och ser inte folk jag möter i affären. Men är super bra på att de om någon flyttat på något sen jag exempel lämnande stallet. Skaplig på att meka med bilar. O har många dåliga sidor...
Mvh
pudlan
 
Har också en talang att se/haka upp mig på smådetaljer.
Tex att ett eluttag på jobbet sitter en aaaaning snett. Det blänger jag på mest varje dag.
 
Jag kommer ihåg alla koder, lösenord, personnummer, kontonummer och OCRnummer som jag en gång använt... En talang jag ärvt av min pappa. Vänner och min man har lite svårare för det så de brukar fråga mig om vilka koder/ lösen de har. Tur man är ärlig.

Sen kan jag på två takter känna igen en låt och nynna den (namn och text kan jag dock aldrig). Har jag någon gång hört en låt på en cd så kan jag när låten börjar direkt nynna på nästa låt i listan
 
Jag har ett oerhört bra minne för saker folk någon gång sagt till mig eller saker som hänt tidigare. Mina vänner uppskattar sällan när jag berättar saker de sagt till mig för tio år sedan och brukar påstå att jag bara hittar på.
 
Min reaktionsförmåga är extrem, om jag inte missminner mig sa psykologen som utredde mig för neuropsykiatriska diagnoser (jag fick ingen diagnos) att jag tillhör den översta promillen när det kommer till reaktionshastighet. I vardagen kan det komma till mycket god användning när någonting är på väg att falla till marken, jag har räddat mången kruka och bebis från att slå i backen ;).
 
Jag är grym på att ge katter tabletter, gärna sådana stora torra avmaskningstabletter. Katten hinner inte blinka, innan jag pluttat ned den i halsen, stängt munnen, klappat på halsen och fått katten att svälja. :d

Jag är även grymt snabb på att klä på en häst.
I krislägen (försenad till ridskola) kan jag borsta av det värsta på de viktiga ställena, kratsa hovar, sadla och tränsa på mindre än 5 min. Även här hinner hästen knappt blinka. Swish! Inget att rekommendera på nervösa lättstressade hästar, men de tåliga ridskoleponnysarna brukar stå med hö i munnen när jag är klar, med ett lätt förvånat intryck "Vadå, ska vi gå NU? Jag sov ju nyss"

Vackert blir det inte, men helt OK!
 
Jag har även en talang för att få människor att öppnar sig för mig.
Jag får alltid höra en massa privata saker om människor. Gamla gubbar öppnar sig och berättar om sina skiljsmässor, prostatacancer etc.
Jag har alltid funderat på varför, för jag pratar mycket själv och är ganska intensiv, och tycker inte att jag inger något förtroende, men människor öppnar sig alltid för mig.
Dessutom är jag inte bra på att bevara hemligheter... men jag får ju hålla mig, fast det passar inte min personlighet.
 
Det beror på. Det har varit ett seriöst problem för mig, skolan var tortyr när jag hade läst ut boken och de andra tragglade sig igenom sidorna. För att inte tala om resor innan de uppfann e-boksläsare!

Usch ja! Får rysningar bara av att tänka på det.. Det var hemskt att sitta och vänta på att de andra skulle bli klara! Mina lärare löste det genom att ge mig längre och svårare böcker. Kommer särskilt ihåg när hela klassen fick läsa Stolthet och fördom, jag fick Brott och Straff. Jag var 14 år :p
E-böcker är fantastiska! Älskar att kunna ha med mig typ obegränsat med böcker utan att behöva en extra väska. Fast ibland saknar jag känslan av papper..


Jag har en talang att verka övertygande, även om jag egentligen inte alltid vet exakt vad jag pratar om ;) Bara den jag pratar med vet mindre än mig brukar jag kunna framstå som extremt påläst.
 
Jag är riktigt grym på att komma ihåg låttexter (sen att jag inte kan ta en ton rätt har inte med saken att göra:angel:)
 
Jag har bra lokalsinne, men det gör sig bäst till fots eftersom jag ibland inte hinner tänka klart innan jag måste svänga när jag kör.

Jag är också riktigt bra på att tänka ut kreativa lösningar på saker och ting. Främst när det gäller något som ska byggas/konstrueras. Jag brukar höra att jag fått det från farfar :D
 
Jag läser riktigt snabbt och har bra läsförståelse. Den "talangen" är väl inte sådär väldigt oanad dock då jag läser väldigt mycket :D

Jag kan lära mig stora mängder information väldigt snabbt om jag bara koncentrerar mig. Det jag en gång har lärt mig och förstått kommer jag också ihåg (det jag bara pressat in och inte brytt mig om att fundera över ramlar ut lika snabbt som det kom in tyvärr).

Har väldigt bra balans också!

Jag tror dock inte jag är bra på något ovanligt eller imponerande.. Tyvärr :p
 
Jag har väldigt bra minne när det gäller saker berättar för mig. Även på fyllan :D

Samma här! Folk brukar få något panikartat i blicken när de inser att jag kommer ihåg saker om dem som de själva glömt att de berättat. :D

Annars brukar jag säga att min superkraft är att kunna somna när som helst, var som helst.
 
Jag kommer ihåg alla koder, lösenord, personnummer, kontonummer och OCRnummer som jag en gång använt...

:eek: :eek: :eek: Wow!! :bow:
Jag brukar minnas sånt som jag skrivit ner för hand, t.ex när de byter portkod här så brukar jag skriva den några gånger på ett papper och sen kommer jag ihåg den. Minns även portkoden som min syster hade i början av 90-talet men den har jag ju ingen nytta av nu. :down:
När jag var yngre hade jag många (+20) brevvänner och lärde mig de flesta adresser utantill. Nuförtiden flyttar folk oftare så nu är det svårare att minnas adresser.
 
Jag känner mig lite skrytsam men jag är bra på flera saker :angel: Sova när och var som helst, obehagligt bra minne, läser väldigt snabbt och stavar bra. Dessutom är jag envis på att förstå alla möjliga språk: spanska och franska har jag läst i skolan men att jag ofta lyckas förstå t.ex. polska och juggespråken är bara märkligt. Dock användbart på jobbet :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 933
Senast: Stereo
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 332
Senast: Milosari
·
F
Hundavel & Ras Hej buke! Nu tar jag mod till mig och startar ännu en tråkig "hjälp-mig"-tråd. Men jag vet att ni är pålästa och duktiga så jag hoppas...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 815
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp