Disc quota exceeded?

Eldfuxen

Trådstartare
Det är nu över 2 år sedan jag uppdaterade min hemsida och jag är trött på all inaktuell information som finns där, så nu när jag lyckats få liv i min ftp-server igen (den angreps av virus tidigare, därav det långa uppdateringsuppehållet) så tänkte jag göra lite uppdateringar.

Jag har egentligen inga kunskaper om dessa tekniska ting. Ordnade med hemsidan för 6 år sedan med hjälp av vänner, släktingar, webdesignskolan (www.webdesignskolan.com) och en ruskig mängd envishet och "trial and error".

Jag har kommit så långt att ftp-programmet (ws_ftp_le) öppnar sig med ett "belåtet" ljud. :D Så långt, så väl. Sedan skall jag då föra över de uppdaterade filerna ... Klickar på den lilla pilen och bekräftar att jag vill göra överföringen ... och får felmeddelandet "Disc quota exceeded". Och sidan har inte uppdaterats. MORR. :mad:

Jag minns nu att samma sak hände varje gång jag skulle uppdatera min hemsida (före virusangreppet). Då minns jag att jag kontaktade supporten hos "min" dåvarande internetleverantör (och delvis nuvarande, har kvar abbonemanget bara för att jag vill ha kvar samma webbadress, och så har jag min gamla e-postadress, dit jag fortfarande får en del brev). De gjorde något test och menade att det fanns gott om plats kvar. Sedermera lyckades jag överlista programmet genom att ta bort en fil från listan i "remote site" varje gång jag skulle göra en uppdatering. Det gick ju bra då, för där låg massor av filer, t.ex. bilder som jag inte längre hade kvar på sidan, utan som bara låg och drällde i fillistan. Men det fungerar inte nu, för nu är fil-listan i "remote site" tom! :cry:

Så nu vänder jag mig till det allvetande Buke i hopp om att någon har något smart tips att dela med sig av! HUR överlistar man ett ftp-program på ett enkelt vis?

Jag har fått tipset att lägga över allt material någonstans (webbhotell eller gratissida) men det känns inte så kul, då jag har haft den här sidan i 6 år nu och den är rejält inarbetad. Dessutom har jag översatt allt jag skrivit till både tyska och engelska och har alla sidor på tre språk, så det är väldigt mycket som ska flyttas på om jag skulle göra en "total" flytt. Dessutom vet jag ju inte hur andra sidor fungerar! Är ett tekniskt pucko som sagt ... :crazy: Och nu när jag äntligen har fått liv i ftp-servern igen så vore det så smidigt om det gick att fortsätta som tidigare!
 
Sv: Disc quota exceeded?

Har du provat att uppgradera ftp-programmet, eller att byta till ett annat? Jag tycker att det låter som att det är det som är buggigt.

Du har inte någon fil som har åäö, mellanslag eller några andra specialtecken i namnet? Det brukar kunna ge väldigt konstiga fel ibland.
 
Sv: Disc quota exceeded?

Har du provat att uppgradera ftp-programmet, eller att byta till ett annat? Jag tycker att det låter som att det är det som är buggigt.

Du har inte någon fil som har åäö, mellanslag eller några andra specialtecken i namnet? Det brukar kunna ge väldigt konstiga fel ibland.

Inga å, ä eller ö. Filerna har rejäla namn såsom "bok", "salu" och "varahastar" (="våra hästar" utan prickar, ringar eller mellanslag).

Finns det några bra billiga (eller gratis?!) och enkla ftp-program? Jag är en snål typ. Ganska snål i alla fall ... Åtminstone när det gäller såna här saker som jag inte förstår mig på! :D Grejen är ju också det att jag vet hur det här programmet fungerar (teknisk analfabet, som sagt). Men jag har hjälpt min mamma att lägga upp hennes hemsida också (med ett annat program) så jag är inte helt obildbar! :D

Tack för hjälpen förresten! :bow:
 
Sv: Disc quota exceeded?

SmartFTP eller om du har Firefox så finns det FireFTP som tillägg.
Man kan ju lägga som nätverksplats på datorn också men då finns inga direkta funktioner utan ren filöverföring med dra och släpp.
 
Sv: Disc quota exceeded?

Tack snälla Meodeo!

Jag prövade att lägga till FireFTP i Firefox, men fick samma felmeddelande där! Så det verkar vara mitt konto det är fel på ... MORR. Ja ja, jag får kontakta leverantören och fråga om de vet vad som är fel!

Tack både Meodeo och Gern!
 
Sv: Disc quota exceeded?

Efter lite googlande gav det detta: Disc quota exceeded=slut på utrymme på webbkontot
Har aldrig fått upp det själv så jag var tvungen att kolla upp själv...
 
Sv: Disc quota exceeded?

Tack både Meodeo och Gern!

Än en gång tack till er båda, samt till Stormpil som kommit med lite tips.

Nu kan jag rapportera att jag har fått ordning på problemet! :bump:

Efter lite funderande insåg jag att det fanns flera tyska och engelska versioner av HELA hemsidan som låg och skvalpade i "remote file" i ftp:n. Några kvicka tryck på "delete" och vips gick det alldeles utmärkt att ladda upp nya filer! :bump:

Visserligen syns inte bilden på förstasidan när jag öppnar i Firefox (dock när jag öppnar i explorer) och visserligen har besöksräknaren halkat ner några rader, men jag fick dit den! Alldeles själv! :bump: :bump: :bump: Ja, och så har gästboks-loggan bytts ut mot en (något utdragen) tysk flagga (fråga mig inte hur DET gick till!) men ändå!

Nu är det bara att sätta sig och jobba igenom alla sidor. Massor av jobb, men ändå sånt som jag vet hur det fungerar.

Tack än en gång för tips och råd! :bow: Buke är bäst!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp