Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men såna här Wettex och Skona och vad de nu heter i olika färger som säljs på ICA? Sådana finns ju överallt?
Om ni tvättar era disktrasor i tvättmaskinen, hur varmt tvättar ni dem i då? Eller hur gör ni för att göra rent dem?
vi kör med disktrasor av lin -> dom kör vi i tvärrmaskin. Rekomenderar dom starkt!
nu har du sagt flera ggr att de är ok om de sköts meni nte hur de skall skötas för att du skall tycka de är ok. så hur skall de skötas?![]()
Jag använder min disktrasa till ganska mycket "äckligt". Innan vi fick barn bytte jag inte alls lika ofta men nu... För det första lagar vi mer mat hemma. Jag är rätt duktig på att laga mat utanför kastruller/stekpannor. Vet inte hur jag lyckas, men spisen är alltid prickig efter att jag varit där. Sedan är det vällingpulver på diskbänken, det är jättesvårt att få ur trasan. För att inte tala om hur mycket mat jag torkar från matbord, matstol och golvet nedanför. Efter det har vi alla andra ytor i hemmet, vardagsrumsbord, bänken framför TVn, hans fåtölj i vardagsrummet. Om han ätit något där måste även dessa platser torkas av. Så disktrasan blir rätt äcklig på en dag, speciellt om den då får ligga i en ihopknöglad halvblöt boll med alla matrester innuti. Ena "väggen" av diskstället brukar jag hänga disktrasan på efter att ha sköljt ur den, då brukar den hålla sig fräsch, dit skvätter inte vattnet upp.
Nu har jag ju inte engångsdisktrasor längre, just för att det inte är ekonomiskt varken ur ett pengamässigt eller miljöperspektiv, men jag tvättar disktrasorna efter en dag om de använts. För hos oss blir de lätt så äckliga.
Gör oxå som du. Klart att trasorna blir slemmiga o äckliga om man hänger dem som många gör, mellan diskhon och slasken. Då torkar de inte ordentligt o luktar illa.
Jag har en krok på väggen som jag hänger min på (klipper ett litet hål i ena hörnet) efter att ha sköljt den i kallt vatten. Tvättar så fort jag kör en maskin, har två som jag byter emellan.
Stjäl på duJag delar gärna med mig
Det är mer hygieniskt att ha den hänga en bit ifrån vattnet, och inte riskera att den blir blöt, torkar, blöt, torkar.... o framför allt ramlar ner i slasken o blir "förorenad". Jag klippte hål o satte upp en krok hemma hos mina föräldrar oxå. Deras trasa kunde jag inte ta i, för den var ofta nerramlad i slasken o alldeles slemmig
Fick ha en lektion med min far om diskbänkshygien
Likaså har jag en krok att hänga diskborsten på och en liten korg jag lägger skrubbsvampen i.
Vill inte ha någonting på själva diskbänken liggande, utan den vill jag kunna torka av o ha blank o fin
![]()