Disneyland i Paris

Ajda

Trådstartare
Någon som varit på Disneyland i Paris?
Är det värt den extra kostnaden som det blir att åka dit om man jämför med tex Liseberg?
Mao är det något att ha?
 
Någon som varit på Disneyland i Paris?
Är det värt den extra kostnaden som det blir att åka dit om man jämför med tex Liseberg?
Mao är det något att ha?

Jag och mannen var där för ett par år sedan. Så roligt :)
Det är 2 parker dock och du hinner inte båda på en dag så lägg 2 dagar på dessa
 
Det är klart att det var lite läckert, man har ju hört om det osv. Däremot tyckte jag väl inte riktigt att det var "jättehäftigt" utan möjligen något jag åkt förbi om jag ändå var där så att säga.
 
Ja! Jag tycker det är värt. Sen är ju Paris en fin huvudstad att strosa runt i ockdå.

Var där med familjen som barn = coolt med disneyfeelingen och åka gulliga karuseller
Var också där med en kompis när vi var 21 = mysigt med disneyfeelingen och kul att åka både de gulliga åkturerna och berg och dalbanorna.

Men som sagt, det är två parker nu. Skulle lägga minst en dag per park. Eller två dagar i vanliga beroende på vad ni vill se/åka. Vet att det finns en svensk blogg som skriver mkt om disneyland i Paris (och även en del om Disney i USA), tex om åkturerna osv, kan pma om du inte hittar på Google :)
 
Den är bra tycker jag, men eftersom jag är bortskämd med Orlando så var den väl sådär
nu ska man inte jämföra men ingen Disney park går upp mot Buena Vista. Klart bättre än Liseberg i alla fall, där kan du vara lugn.
Disney i Orlando USA tar minst 3 dagar men 4 bör man ha. Sen tar ju Universal ett par dar ....
Jodå en vecka är inte svårt att spendera o då har man inte ens badat ...
 
Den är bra, men vi gillade Europapark nere vid Rust (Tyskland) bättre :)
Men helt klart värt ett besök!
 
Den är bra, men vi gillade Europapark nere vid Rust (Tyskland) bättre :)
Men helt klart värt ett besök!

Har inte varit på Disneyland men kan hålla med om Europapark! Riktigt bra och kul även som vuxen. Plus för att man får ta med hunden och att det finns mycket grönområden och lugna, mysiga platser.
Dock förstår jag att det kan vara en annan grej med just Disneyland i och med att det är just Disney om en eller barnen är fan av det.
 
Jag var där för många år sedan med min dotter, hon skulle precis fylla 5 så hon var riktigt liten. Några tyckte det var galenskap att göra en sån resa med ett så litet barn som uppskattat en vanlig svensk park lika mycket - men resan blev fenomenal och hon minns den än idag (hon är 18 nu!). Vi bodde på ett hotell "i" parken, dvs med kort gångavstånd (tror hotellet hette New York.....) så allt var bekvämt och stressfritt. Jag hade bestämt, innan vi åkte, att detta skulle bli hennes resa till 100% och det blev den. Helt underbart.
 
Om man har Lisebergskortet kan man också få gratis entré och åk på en hel del nöjesparker i Europa, så det kan också vara värt att kolla upp!
 
Jag var där för många år sedan med min dotter, hon skulle precis fylla 5 så hon var riktigt liten. Några tyckte det var galenskap att göra en sån resa med ett så litet barn som uppskattat en vanlig svensk park lika mycket - men resan blev fenomenal och hon minns den än idag (hon är 18 nu!). Vi bodde på ett hotell "i" parken, dvs med kort gångavstånd (tror hotellet hette New York.....) så allt var bekvämt och stressfritt. Jag hade bestämt, innan vi åkte, att detta skulle bli hennes resa till 100% och det blev den. Helt underbart.

Så kul :) faktum är att jag och mitt ex gjorde samma resa också med hennes 2 barn en flicka på 5 och en pojke på 11. Vilket sammanträffande :up:. Dock var exet gravid med sonen så hon fick ta det lite lugnare men jag och grabben hade desto roligare :) Vi bodde på samma hotell ... känns det igen? :rofl:
 

Bifogade filer

  • disney.jpg
    disney.jpg
    79,7 KB · Visningar: 33
Så kul :) faktum är att jag och mitt ex gjorde samma resa också med hennes 2 barn en flicka på 5 och en pojke på 11. Vilket sammanträffande :up:. Dock var exet gravid med sonen så hon fick ta det lite lugnare men jag och grabben hade desto roligare :) Vi bodde på samma hotell ... känns det igen? :rofl:
Jaa!!! Det var jättefint! Och helt klart värt pengarna att bo så nära, bara knalla ut genom dörren och iväg till parken. Ingen stress, inget flängande.
 
Så kul :) faktum är att jag och mitt ex gjorde samma resa också med hennes 2 barn en flicka på 5 och en pojke på 11. Vilket sammanträffande :up:. Dock var exet gravid med sonen så hon fick ta det lite lugnare men jag och grabben hade desto roligare :) Vi bodde på samma hotell ... känns det igen? :rofl:

Hotellet stänger för gott januari 2019 tyvärr, för att byggas om till Marvel Super Heroes. Har också bott där och tyckte det var perfekt läge mellan parkerna och Disneybyn innan. Nära men ändå lugnt.
 
Har varit där. Var inte super-wow. Parken intill (minns inte namn men mer film-tema) med bergochdalbana och stuntshow mm var roligt. Jag var 12-13.
 
Sedan är ju Paris en ganska kul stad för barn också. Läser/ser man Linnea i Målarens trädgård och Ringaren i Notre Dame innan avresa så har man massor av tips på rolig platser att besöka och något som barnen kan relatera till.
 

Liknande trådar

Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
830
Senast: Javan
·
Mat Om drygt en vecka åker jag på min mycket efterlängtade semester till Paris. Jag söker tips på restauranger/krogar som serverar god och...
Svar
11
· Visningar
1 129
Senast: annersia
·
Tjatter Så till nästa års OS i Paris är det då klart att breakdance blir en gren O_o Jag som redan tycker att bedömningssporter inte bör vara...
Svar
17
· Visningar
846
Senast: tanten
·
Kultur Hej! Jag ska åka till island men har en liten fundering. Är det mest värt att bo i reykjavik eller vid Keflavik nära flygplatsen? Vi...
Svar
12
· Visningar
755
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp